Ga naar inhoud


Opnemen met een receiver, welke receiver is het beste?


Xevor

Aanbevolen berichten

Beste sat4all leden,

 

Ik maak al ruim drie jaar gebruik van een Topfield TF 4000PVR receiver, het is echt een geweldige receiver en ik heb er nooit mee problemen mee gehad.

 

Maar ik heb al een paar jaar een eigen voetbal site en sinds een jaar heb ik twee verschillende hardware gekocht om beelden van de opgenomen hardeschijf over te zetten naar mijn PC, een Dazzle DVD recorder en een MP4 speler met een recorder functie, nou is dit allemaal soepel verlopen en zijn er geen problemen geweest, maar ik merk wel kwaliteitsverschil, alhoewel de Dazzle DVD recorder in DVD kwaliteit zou moeten zijn, maar ik weet dat er een verschil is tussen wat er op de Topfield hardeschijf is en wat ik binnenkrijg.

 

Ik had anderhalf jaar terug een USB connector gekocht om in te bouwen in de Topfield maar daar ben ik nooit aan toegekomen omdat ik bang ben dat ik iets sloop.

 

Wat ik nu wil is een receiver met een USB mogelijkheid om (opgenomen) beelden heel gemakkelijk over te zetten naar een PC in hoog kwaliteit.

 

Dus mijn vraag is wat raden jullie mij aan?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de link tussen PC en receiver heel belangrijk is voor je, dan ben je eigenlijk met een Dreambox het beste af. Ik heb destijds de TF4000PVR vervangen door de DM7025, wel een dure ontvanger, maar hij doet gezellig mee in het thuisnetwerk. Overzetten van films doet hij met ruim 8 MB/s (de TF5000 haalde maximaal 3MB/s via USB2), en dat kan gewoon met explorertje (de DB disk kun je vanuit de PC gewoon een letter geven, en andersom kan de DB gewoon films van de PC disk afspelen). Handig is dat zelfs kunt doen terwijl er opnames lopen en/of je vrouw al timeshiftend naar haar favoriete programma kijkt.

 

Als je PC toch altijd (of vaak) aan staat zou je een dreambox zonder harddisk kunnen gebruiken en die via netwerk direct op de PC schijf kunnen laten opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, de DM7025 ziet er inderdaad goed uit, is alleen wel een beetje prijzig...

 

Heb je enig idee of er veel verschil zit tussen de vorige modellen van Dreambox en de DM7025?

 

Het gaat mij inderdaad vooral tussen de link tussen mijn PC en een receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste verschil is de twin-tuner, de 7025 heeft als enige een dubbele tuner zodat je altijd kunt opnemen ongeacht wat je aan het kijken bent. In theorie zou hij 8 zenders gelijktijdig moeten kunnen opnemen, ik heb zelf getest met 5 gelijktijdige opnames en dat ging prima.

 

Verder heeft de 7025 een zwaardere processor en meer geheugen dan de 7020 of de 600, en dat merk je bijvoorbeeld aan de netwerk snelheid.

 

Wat ook een optie kan zijn is gewoon een PC als ontvanger gebruiken, met een sateliet kaart erin en software (media center of mythtv). Is vrij goedkoop te doen, maar lastiger dan een 'gewone' ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...