Ga naar inhoud

[dm500/all] automatisch .ts naar .mpeg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of er iemand een programmatje heeft die de dreambox zelfstandig de inhoud van zijn hdd laat omzetten van .ts naar .mpeg.

Nu moet het apart met externe programmaś gebeuren. het zou handig zijn als je bijvoorbeeld de dreambox dit snachts automatishc kan laten doen...

ben benieuwsd naar de reacties....

mvg.

Geplaatst:

processor is te zwak voor dit werk

duurt veel te lang

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Geplaatst:

ten eerste kun je een .ts gewoon afspelen met mediaplayer, dus omzetten is wat dat betreft niet echt nodig.

wil je een .ts op DVD zetten, dan is een downgrade nodig naar een lagere bitrate. Hiervoor gebruik je PVInstrumento of nog beter, ProjectX.

Geplaatst:

was mijn antwoord zo gek ??

nee toch

de andere antwoorden helpen niet bij de vraag.

maar idd met vlc en andere mediaplayers is het gewoon af te spelen op je pc!

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Geplaatst:

.ts (transport stream) naar .mpg (program stream) omzetten is een kwestie van re-multiplexen. Daar heb je geen snelle processor voor nodig, aangezien er niets (nou ja: alleen wat packet headers) voor gedecodeerd of gecodeerd hoeft te worden. Als ik met ProjectX op m'n PC wat de-multiplex staat mijn processor nog steeds grotendeels niets te doen. Dus een nachtelijk job lijkt me niet ondoenlijk.

Helaas ben ik niet zo thuis in wat er onder linux aan re-multiplexers beschikbaar is, zeker niet wat betreft re-multiplexers die ook nog support hebben voor dingen als meerdere audio sporen (voor bv. BBC) hebben, en die ook nog een beetje goed om kunnen gaan met errors in de transport stream zonder de audio/video sync te verliezen (ProjectX is daarin bv vrij goed in vergelijk met andere programma's die ik van de PC ken). In combinatie met wat scripting om de nieuwe .ts files te selecteren zou er met zo'n re-multiplexer wel iets te bouwen moeten zijn.

Wat betreft omzetten naar dvd: volgens mij is de bitrate van dvd (8mbit/sec max als ik me niet vergis) meer dan genoeg voor de meeste sat uitzendingen (die liggen eerder tussen de 2 en 5mbit/sec), dus downgraden lijkt me ook niet echt nodig. Wat je nog wel eens ziet is dat er op sat uitgezonden wordt in resoluties die niet in de dvd standaard zitten (ITV wil nog wel eens in 544x576 uitzenden bv.), en dan heb je wel een probleem. Maar dat komt niet zo vaak voor, en vaak alleen op bepaalde zenders.

Maar inderdaad is de vraag waarom je specifiek naar .mpg om zou willen zetten. Daar zie ik ook het voordeel niet van in als je daarna met de file niet toch iets op de PC wilt doen waar je ook het omzetten wel kan doen. Dus ik ben wel nieuwsgierig naar de toepassing.

Geplaatst:

ik kan een .ts gewoon branden met nero! ben ik nu de enige of heeft de rest dat nog niet door?

Geplaatst:
Citaat:
je bent niet de enige

maar nero transcodeerd het zelf

Alleen houdt Nero geen rekening met het synchroon lopen van beeld en geluid. ProjectX doet dat wel: bij storingen in de bitstroom zal ProjectX padding toepassen om te zorgen dat beel en geluid in sync blijven. Bij Nero zullen beide uit sync lopen, weet ik uit eigen ervaring. Ook PVAstrumento is niet in staat om te compenseren.
Geplaatst:

Ik bespeur hier erg veel ervaring met conversies van .ts naar .mpg en DVD... * TOP*

Dan kan een van jullie mij vast ook vertellen hoe het in omgekeerde richting werkt... van DVD terug naar .ts zodat ik enkele, door de kids veel gebruikte, DVD's op de gesharde netwerkhardeschijf (NAS) kan zetten...

Geplaatst:

Aangezien er veel informatie verloren gaat van .ts naar mpg, lijkt teruggaan me niet echt mogelijk.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Geen probleem, dat doe je met vlc en de uitleg in bijlage

vlc maakt er dan keurig een ts bestand van eventueel met "ingebakken" ondertiteling. Gebruik ik bijna dagelijks.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst:

Onder Linux gebruik ik "DVB Cut".

Groot voordeel is dat men niet moet demultiplexen en (her-)multiplexen nadien. Bovendien is de mpeg file heel DVD vriendelijk (geen transcodering tijdens authoring). Men kan de audiostreams kiezen die moeten meegenomen worden (AC3 en mp3) en men kan "start" en "stop" cutscenes maken op I, B en P frames. Men moet er enkel altijd aan denken te starten op een I-frame (is mooi aangeduid). Levert hier perfect synchrone beelden af.

Herconverten naar TS files is niet nodig, de Dreambox speelt perfect mpeg files af, je hebt dan enkel iets minder fijne en iets meer geblokte beelden tijdens Rewind en FastForward. Groot voordeel is dat de mpeg versie identiek is qua kwaliteit, enkel minder groot omdat er minder correctie en redundantie nodig is omdat een mpeg stream van een PC altijd perfect wordt doorgegeven (geen verlies van bits). Reken maar op 20% meer films op je harddisk wanneer je alles in mpeg opslaagt.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen