Gast Geplaatst: 5 november 2007 Geplaatst: 5 november 2007 Ik heb een diseqc motor van stab aan mijn dreambox 7020si. Ik heb handmatig een paar satellieten bijgesteld en gebruikt hij dus geen gotoxx hierhoord werdt de motor een beetje gek. Hij draaide naar een satelliet en dan weer weg en dan weer terug. Ik heb bijgesteld om BER op 0 te krijgen. Vervolgens heb ik door dit probleem weer terug gezet op gotoxx maar motor doet nog steeds raar na reboot. Is er een mogelijkheid om de motor te resetten of moet ik mijn ontvanger weer helemaal flashen(liever niet want dat betekent weer alle cams enz weer terug). Wat is eigenlijk de beste manier om een dreambox op een diseqc motor aan te sluiten. Ik stel altijd af op sirius 0 punt optimaal en dan dreambox aan op sirius vervolgens coax kabel erin en dan gotoxx aanzetten en dat gaat altijd wel goed. Alleen nu is het bij mij zelf dus niet goed gegaan omdat ik bijgesteld heb denk ik.
Ome Merde Geplaatst: 5 november 2007 Geplaatst: 5 november 2007 als je je stab via usals laat draaien zou er niets aan de hand mogen zijn. mocht je toch het e.e.a moeten finetunen, speel dan eens met je lengte- en breedtegraad. ook zou je kunnen overwegen je schotel + stab opnieuw uit te richten. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Heb lengte en breedte graad precies aangepast. Maar alleen op Turksat zitten een paar hele zwakke zenders waarvan de BER op 0 komt alleen door finetuning. En als ik finetuning dus doe dan wordt die gek ook als ik hem nu gewoon op GO to xx hou. Ik denk dat ik mijn ontvanger weer helemaal ga flashen wat ik eigenlijk niet wil omdat ik niet zo ervaren ben in emus er weer terug op zetten en de ccam instellen maar ja het moet dan maar. Ik ga denk ik ook een vaste opstelling maken met een wavefrontier en mijn kabel vernieuwen. Ik denk dat dat beter is dan een diseq motor.
Ome Merde Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 ik denk dat een volledig beztte wavefrontier wel een stuk moeilijker is qua uitrichten en configureren dan een stab motor, maargoed ... als je er 100% zeker van bent dat je mast waterpast staat en de schotel perfect staat uitgericht, moet het werken. een re-flash of ander lijstje erin zou eventueel nog een optie zijn .... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen