Ga naar inhoud

[7025S] FocusSat 12245H - vervelend tikkend geluid

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Medesatters, ik vraag mij af of meerderen last hebben van een tikkend geluid op de horizontale Focussat transponder (12245H SR28000 FEC5/6). Vooral MiniMax tikt bij het leven, zo ook Realitatea, Prima TV en Antena1. Ik heb gecontroleerd op andere transponders en ook andere sat posities, maar voor wat ik heb getest geen van allen vertonen dit "tik"-probleem. Dit is mij nooit opgevallen op mijn DM500s, ook daar had ik een toslink kabel (ac3) in gebruik helaas kan ik dat nu niet meer controleren aangezien ik deze 5k-s heb "ingeruild" voor een DM7025. Deze DM7025 heb ik reeds voorzien van verschillende images en allen doen hetzelfde op de genoemde horizontale transponder. Ik heb AC3 ook al aan en uit gezet maar dat tikkende geluid blijft, daaran concludeer ik dat het niet aan de toslink kabel ligt. Kan iemand op een niet dm7025 (lees: dus ook andere receivers) checken of dit zelfde probleem wordt ondervonden? Indien het geval dan ga ik onze "vrienden" van UPC te RO even wakker schudden.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

• 1 maand later...

Geplaatst:

lijkt erop dat het een dm7025(+) probleempje is. Met andere dreamboxen (500, 600) geen probleem geconstateerd, wel met dm7025 en dm7025+. Heel typisch deze transponder!

Geplaatst:

dit kan worden gesloten en geschaard worden onder driver probleem DM7025, <a href="dreambox-dvb-modules_2.6.12.6-20071126-gcc4.1-r0_dm7025" target="_blank">hier</a> wordt het een en ander besproken. Heb geprobeerd de boel up te daten met driver "dreambox-dvb-modules_2.6.12.6-20071126-gcc4.1-r0_dm7025" maar helaas ook dat mag niet baten. Het tikken (van AC3) is een DM7025(+) issue...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen