Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij vertellen wat het commando is om de dm7000 te herstarten? Ik gebruik nu reboot maar dan bewaart die de laatste settings niet. Na wat lezen begreep ik dat reboot een soort van ctr+alt+del is. Ik heb al restart geprobeert maar dat commando kent die niet.

Geplaatst:

denk ik ook niet.

herstart de box eens via het menu - 5

bij een normale boot blijven je settings gewoon bewaard. indien niet dan zou ik een herinstallatie overwegen.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Op die manier gaat het wel gewoon goed. Als ik via telnet reboot geef dan gaat het niet goed.

Ik vond dit in /etc/inittab

::restart:/sbin/init

::ctrlaltdel:/sbin/reboot

::shutdown:/etc/init.d/rcK

dus ik dacht reboot is een soort van ctrl+alt+del en de juiste manier van herstarten is init maar als ik init geef dan geeft die het volgende terug en doet verder niks:

root@dreambox ~ # init

BusyBox v1.01 (2007.06.27-23:27+0000) multi-call binary

Usage: init

root@dreambox ~ #

Geplaatst:
Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat het commando is om de dm7000 te herstarten? Ik gebruik nu reboot maar dan bewaart die de laatste settings niet.

Enigma cached de config in memory. Als je vervolgens Enigma bruut onderuit haalt (via kill of reboot), dan ben je inderdaad je aanpassingen kwijt.

Een restart Enigma vanuit het menu is voldoende om de settings te bewaren, de hele box hoeft daarvoor niet te herstarten...
Geplaatst:

Geen idee of dat kan. Het menu commando werkt van binnenin Enigma, en laat 'm netjes afsluiten.

Doordat enigma (in start_enigma.sh) in een loop gestart wordt, start deze dus na afsluiten (of killen) direct weer opnieuw op.

Wellicht is Enigma netjes geprogrammeerd, en kun je 'm met de juiste kill parameter op een correcte manier laten afsluiten, maar dat zou je moeten testen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen