Ga naar inhoud

[all] hoe DM7000s (met HDD) mounten aan een DM500s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een DM7000s met ingebouwde harddisk, nu wil ik een opgenomen film van de DM7000 via de DM500s (aangesloten op de TV) afspelen op die TV ik weet dat de 7000 en de 500s gemount moeten worden ik snap alleen niet hoe. Ik werk met Pli Helenite. Ik hoop op een stap voor stap uitleg, snap er echt niets van.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)

---------------------------------------------------------

Geplaatst:
Citaat:
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een DM7000s met ingebouwde harddisk, nu wil ik een opgenomen film van de DM7000 via de DM500s (aangesloten op de TV) afspelen op die TV ik weet dat de 7000 en de 500s gemount moeten worden ik snap alleen niet hoe. Ik werk met Pli Helenite. Ik hoop op een stap voor stap uitleg, snap er echt niets van.

Is er niemand die het kan uitleggen?

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

(Auteur onbekend)

Geplaatst:

Hallo Bruut,

Ik ben deze uitleg al eerder tegen gekomen, maar deze is voor een Gemini image en ik werk met Pli Helernite, de voorbeeld schermen komen niet overeen in Gemini en Pli en dat is het probleem. Ik weet niet wat ik waar moet invullen.

(Auteur onbekend)

Geplaatst:

Kijk eens op de Site van PLI®

daar zijn bbxx en pieterg erover aan het Brainstormen geweest ( bbxx heeft het werkend).

Geplaatst:

Om precies te zijn: Pli Forum

Ps in die andere link gaat het niet alleen over Gemini, ik gebruik ook de Pli images namelijk.

Het komt er op neer dat je op de 7000 kant een NFS server omhoog moet brengen. Deze zorgt voor de sharing over het netwerk. Dan moet je op de 500 een mount maken naar die zojuist aangemaakte share op de 7000.

Dat mounten in de 500 kun je gewoon doen vanuit de webinterface. Vanuit de console kun je natuurlijk ook het mount commando uitvoeren.

Code:
 mount xxx.example.com:/opnames /mnt/hdd 

In de webinterface kun je ook aanvinken dat hij automount moet gebruiken. Die optie gebruik je als de handmatige mount via de console werkt. Dan zal de image de mount automatisch na elke reboot tot stand brengen.

Zorg er wel voor dat na de mount op jou dm500 een /mnt/hdd/movie bestaat. Die movie directory heb je nodig, dit vergeten vele mensen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen