Woepsie Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Ik heb een DM7020 met harde schijf en neem geregeld een sportwedstrijd op en wil deze dan overzetten op een DVD. Het overzetten van deze ts-bestanden naar mijn PC is nogal een tijdrovende bezigheid en ik vraag me af of het mogelijk is om deze bestanden over te zetten naar een externe schijf die ik aan de USB-ingang hang. Mocht dit lukken zou dit dan sneller gaan? greetz,
dAF2000 Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Dat lukt wel (misschien met wat truukjes), maar vraag me af of 't sneller is. USB 1.1 is 12Mbit/s en ethernet 100Mbit/s. Nu haalt de Dreambox toch niet de volledige snelheid, maar een factor 8 is wel veel om in te halen.
Gast Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 ik doe het altijd met total commander en dat werkt goed en redelijk snel
Woepsie Geplaatst: 19 november 2007 Auteur Geplaatst: 19 november 2007 Hoelang doe je er over om, laat ons zeggen 100MB over te zetten?
Gast Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Dat is natuurlijk per situatie verschillend, dat hang af van heel veel factoren. Bijvoorbeeld kabellengte, gebruikte switches, buffer instellingen, netwerk chipsets, besturing systemen, etc etc. Toch haal je op een 100mbit netwerk, makkelijk 30MBit t.o.v. de 12 van USB. Dus Ethernet gaat altijd sneller dan de USB aansluiting.
peter-nmgn Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 ik haal hier max een up/download van +/- 2MB/sec Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Woepsie Geplaatst: 19 november 2007 Auteur Geplaatst: 19 november 2007 Ik doe dus blijkbaar iets grondig fout want ik praat over enkele uren om 100MB binnen te halen met Total Commander
Woepsie Geplaatst: 19 november 2007 Auteur Geplaatst: 19 november 2007 Ik heb het net een gedaan met DCC en het gaat sneller maar ik haal nog steeds geen snelheden zoals hierboven aangehaald worden van ongeveer 2MB/sec. Ik zie dat het bij mij rond de 0,6 MB/sec ligt.
Gast Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 let op dat de bovengenoemden snelheden van de standaarden gaan over Mega BIT en niet byte waar jij het mee vergelijkt. Zie hier een duidelijk overzicht hoe usb 1.1/2.0 ethernet en firewire zich met elkaar verhouden. http://www.lyberty.com/tech/terms/usb.html
Gast Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Hier heb ik gewoon de HD van mijn dreambox gemount aan mijn laptop en brandt de DVD rechtstreeks vanaf de HD met DVR studio Pro draadloos duurt het circa 30 minuten voor 120 minuten opname hoe snel het is met een kabeltje moet ik nogeens proberen. Richard
dAF2000 Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Citaat: Ik heb het net een gedaan met DCC en het gaat sneller maar ik haal nog steeds geen snelheden zoals hierboven aangehaald worden van ongeveer 2MB/sec. Ik zie dat het bij mij rond de 0,6 MB/sec ligt. Waarschijnlijk gaat 't om een van de eerste 7020's waar een hardwarematige fout in 't netwerk zit (zoek eens op netwerkfix).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen