Ga naar inhoud

[7020S] Bestanden overzetten naar externe schijf, sneller dan netwerk ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM7020 met harde schijf en neem geregeld een sportwedstrijd op en wil deze dan overzetten op een DVD. Het overzetten van deze ts-bestanden naar mijn PC is nogal een tijdrovende bezigheid en ik vraag me af of het mogelijk is om deze bestanden over te zetten naar een externe schijf die ik aan de USB-ingang hang. Mocht dit lukken zou dit dan sneller gaan?

greetz,

Geplaatst:

Dat lukt wel (misschien met wat truukjes), maar vraag me af of 't sneller is. USB 1.1 is 12Mbit/s en ethernet 100Mbit/s. Nu haalt de Dreambox toch niet de volledige snelheid, maar een factor 8 is wel veel om in te halen.

Geplaatst:

ik doe het altijd met total commander en dat werkt goed en redelijk snel

Geplaatst:

Dat is natuurlijk per situatie verschillend, dat hang af van heel veel factoren. Bijvoorbeeld kabellengte, gebruikte switches, buffer instellingen, netwerk chipsets, besturing systemen, etc etc.

Toch haal je op een 100mbit netwerk, makkelijk 30MBit t.o.v. de 12 van USB. Dus Ethernet gaat altijd sneller dan de USB aansluiting.

Geplaatst:

Ik heb het net een gedaan met DCC en het gaat sneller maar ik haal nog steeds geen snelheden zoals hierboven aangehaald worden van ongeveer 2MB/sec. Ik zie dat het bij mij rond de 0,6 MB/sec ligt.

Geplaatst:

Hier heb ik gewoon de HD van mijn dreambox gemount aan mijn laptop en brandt de DVD rechtstreeks vanaf de HD met DVR studio Pro draadloos duurt het circa 30 minuten voor 120 minuten opname hoe snel het is met een kabeltje moet ik nogeens proberen.

Richard

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb het net een gedaan met DCC en het gaat sneller maar ik haal nog steeds geen snelheden zoals hierboven aangehaald worden van ongeveer 2MB/sec. Ik zie dat het bij mij rond de 0,6 MB/sec ligt.

Waarschijnlijk gaat 't om een van de eerste 7020's waar een hardwarematige fout in 't netwerk zit (zoek eens op netwerkfix).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen