Ga naar inhoud

[7025] gemini upgrade stategie, wlke dirs bewaren voor nieuwe installatie ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Ik wil gemini 2.1 upgraden naar 3.10. Welke directories moet ik backuppen. (heb nu alles gebackupped via de backup-plugin /etc en /var)

De vraag is: kan ik de zender-instellingen en overige configuratie files klakkeloos restoren?!? of moet gewoon alles weer met de hand worden ingesteld?

Geplaatst:

ok.. (Mmm, had dat eerder met dcc gedaan.. er af halen en terug zetten dus)

Maar goed, heb 7 LNB's op een wavefrontier. Zou mooi zijn dat ik die configuratie niet meer met de hand hoef in te voeren..?!?

Geplaatst:

Weet iemand waar ik de settings file kan vinden wat LNB's betreft in de 500?

in de 7025 staat ie in etc/enigma2/settings.........

--------------------------

of gewoon in config kijken... sorry ;-)

Geplaatst:

Volgens mij worden die direct meegenomen als je settings bewaard via Dreamset of DB edit. Bij mij hoef ik niet steeds de lnb's weer te benoemen na het flashen van een image.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb zelf een DM7000 en geen DM7025. Maar met Gemini werkt het updaten volgens de root.cramfs methode (manual update) zonder dat je wat dan ook hoeft veilig te stellen.

Althans van 3.6 naar de daarop volgende versie ging bij mij zonder problemen. De settings en de CAM instelling bleven keurig zoals ze hoorden te zijn. Ik maak geen gebruik van de plugins en extra programmas die er zijn. Dus of die ook goed mee gaan weet ik niet.

Wellicht dat het ook werkt onder de nieuwere 7025 machines. Mischien iets om eens te onderzoeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen