Ga naar inhoud


is een LNB te testen


smartkid

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Ik heb 3 quads (ALPS en Smart), twee twins (Invacom en MTI) en 1 monoblock single (Inverto). Het uitrichting van een monoblock is niet optimaal. Bij juiste elevatie is de skew nooit goed. De MTI geeft storing bij gebruik van twee ontvangers tegelijk dat sterk verminderd is bij het gebruik van Spaun schakelaars en Koka799 kabel. Bij enkel gebruik geen problemen. Jouw ontvangstbrobleem bij de ORT is hoogst waarschijnlijk een probleem van het monoblock dat over de rooie gaat door het hoge signaal aanbod (er van uitgaande dat de schotel goed is uitgericht). De algemene opmerking dat quads problemen geven gaat dus niet op.

Bewerkt: Drs. zegt het iets korter van gelijke strekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
12957V 27500 3/4 is dit wel mogelijk ?

 

Bij die aangegeven frequentie is dat wel degelijk mogelijk, of heb je een schrijffout gemaakt?

 

12.957 is geen commercieel gebruikte frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een gelijksoortig probleem gehad met een quadro LNC. Al wat jaren geleden.

Die wilde met geen geweld een bepaalde frequentie ontvangen. Wel het daaronderliggende en daarbovenliggende kanaal.

Na vervanging was alles weer OK..Ik ga er van uit dat het een vochtprobleem was. Is al weer een jaar of 4 geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jani ik heb net de quad vervangen door een single (ter controle) en ja hoor monoblock Quad is Kaduuk !!!!!!! waarom en hoe ? geen idee we gaan dus een andere kopen we willen de inverto monoblock quad kopen is dit een goed idee ?

waarschijnlijk is vocht een probleem geweest de aansluitingen waren niet beschermd dit ga ik nu anders doen! iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk zijn de kabels in orde anders had de single het niet gedaan. Dus vocht zal het wel niet zijn. Kan je zien of de aansluitingen gecorrodeerd zijn?

Ben niet zo'n fan van monoblocks.

Je zou ook kunnen kiezen voor een triax multifeed met twee losse quads (zo'n rails waar er vier op kunnen, kan je goed de boel aanpassen aan de Triax 110 en nog eens uitbreiden). Smarts werken bij mij goed op hotbird (ORT) en astra 2 en zijn niet zo duur. Nadeel is wel dat je 4 disecq schakelaars moet hebben. Heb pas Spaun's moeten nemen na installatie van de MTI High Line in de draaibare schotel. Daarvoor ging het goed met normale disecq schakelaars van 10 euro. Neem gelijk 4x1 schakelaars dan kunnen er later nog 2 lnb's bij als je daar zin in hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jani bedankt voor je info en nee de aansluitingen zijn niet gecorrodeerd ! als het dan geen vocht is geweest weet ik het ook niet meer .

maar we hebben nu vanwege de kosten toch maar voor inverto monoblock gekozen en we inderdaad wel interesse om te gaan kiezen voor multifeed om astra 3 en mischien nog andere satellieten te gaan kiezen en dan houden we je ideeen in gedachten , nogmaals bedankt

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou eventueel ook de decoder kunnen zijn, maar normaal kan het singaal ook controleren in een van de menu s in je decoder, kan je transponder per transponder het signaal controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...