Ga naar inhoud

[7020S] Hoe moet je een Linksys WET54G met een dreambox instellen???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net een Linksys bridge WET54G gekocht maar ik slaag er niet in om dit werkend te krijgen. Ik heb hier op dit forum al wat gevonden maar nog niemand die concreet kan uitleggen hoe je die Bridge en de dreambox moet instellen (ip-adressen ed.). Moet je nog een plugin downloaden? Ik heb een DM 7020 met Gemini 4.1

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb net een Linksys bridge WET54G gekocht maar ik slaag er niet in om dit werkend te krijgen. Ik heb hier op dit forum al wat gevonden maar nog niemand die concreet kan uitleggen hoe je die Bridge en de dreambox moet instellen (ip-adressen ed.). Moet je nog een plugin downloaden? Ik heb een DM 7020 met Gemini 4.1

Je moet de WET54G eerst configureren met de bijgeleverde CD via een PC. Eénmaal je dit gedaan hebt, werkt dit zonder problemen. Je moet alleen kiezen of je de dreambox een vast ip adres geeft of dat de box dit krijgt via DHCP (en dit op de box zelf). Opgelet, indien je geen DHCP gebruikt voor je dreambox dan moet dit ip adres in het zelfde subnet zitten als je WET54G en de rest van je netwerk.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Je moet de WET54G eerst configureren met de bijgeleverde CD via een PC. Eénmaal je dit gedaan hebt, werkt dit zonder problemen. Je moet alleen kiezen of je de dreambox een vast ip adres geeft of dat de box dit krijgt via DHCP (en dit op de box zelf). Opgelet, indien je geen DHCP gebruikt voor je dreambox dan moet dit ip adres in het zelfde subnet zitten als je WET54G en de rest van je netwerk.

En vanzelfsprekend dan ook een adres benoemen buiten de range DHCP ip adressen die je router uitdeelt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Hoi,

De WET54G (een zgn 'wireless bridge') is dus dus eigenlijk een WLAN sticky, maar dan met een netwerkstekkertje eraan. Dit even voor de mensen die niet precies weten waar dit ding voor is.

Ik heb er sinds kort ook een, en installeren met de bijgeleverde CD: forget it.

Gaat gewoon niet.

Ik heb zelf een beetje het idee dat dit ding alleen maar in te stellen is als je ook een Linksys router (bv de WRT54G) in je netwerk hebt, want dan gaat het prima.

Ik heb een Draytek Vigor 2950 als netwerk router en daar ging het dus niet mee.

Ook een goede raad is om ook ALLE firewalls en securitysoftware/hardware in je LAN te disablen. Dat scheelt al een hoop zweetdruppels....

Als je eenmaal via IP kunt 'praten' met het ding (dus als je een IP adres van het kreng weet) dan werkt het verder probleemloos, maar het is dus die eerste stap: hoe krijg ik het IP adres van de WEP54G. Verdiend geen schoonheidsprijs.

Dus resumerend:

1) Leen effe een WRT54G (zorg dat deze op 192.168.1.1 staat!!!!)

2) Hang de WEP54G aan je machine (Windows firewall en alle andere beveiligingssoftware zoals Zoealarm etc UITZETTEN!!

CDtje erin, en proberen maar.

Mij lukte het toen vrijwel meteen. (ipv na dagenlang gefrustreerd kloojen)

Mocht het toch niet lukken, stuur me even een PM, dan help ik je even.

Suck6

Geplaatst:

Oeps,

Nou nog even uitleggen hoe je hem met je Dreambox kunt laten werken.

De WRT54G moet je via je webbrowser instellen, zodanig dat hij je EIGEN draadloze netwerkt ontvangt, en dan verbonden is met je LAN.

Daarna is het simpel:

Standaard heeft de WEP54G een DHCP servertje aanstaan. Gewoon je Dreambox op DHCP zetten (in het netwerk menu van je DB).

Nu gewoon de Dreambox via een netwerkkabel met je WEP54G verbinden, en de DB krijgt dan automatisch een IP adres van de WET54G, en hoppa, je DB kan het internet op.

Mocht je een VAST ip adres op je Dreambox willen instellen, dan kan dat.

Stel dat je ziet dat je DB het IP adres 192.168.2.23 heeft gekregen, en je wilt je DB vastzetten op bijvoorbeeld ip adres 192.168.2.100, dan zet je in je DB het vinkje voor 'DHCP'uit, en tik je het ip adres in dat je wilt.

Let op: de eerste drie cijfergroepen (octetten) moeten HETZELFDE zijn als het ip adres dat via DHCP door de WEP54G was toegewezen aan je DB. Tenminste: als je netwerkmask 255.255.255.0 is (en dat is het meestal.

Ik weet niet zker of de DB dan meeteen dat nieuwe IP adres pakt, anders gewoon even de DB rebooten.

O je: let op dat je een ip adres kies dat nog NIET 'bezet'is, anders krijg je de meest tropische verassingen (zonder hollandse melkchocolade).

Ik heb altijd een briefje met daarop alle LAN ip adressen die bezet zijn.

Is even werk, maar ik heb er altijd plezier van.

Mocht je nog vragen hebben: shoot!!!

Good luck

Tulipman

m.a.w als je het derde octet van 2 in 3 zou veranderen, zit je

Geplaatst:

Ik heb in mijn dreambox ip 192.168.1.110 met DHCP afgezet omdat ik Gbox gebruik. WET54G aangesloten op mijn router en hem automatisch laten zoeken via setup-CD maar hij vond niets. Dan maar in de browser 192.168.1.226 ingetikt en dat lukte wel. Daar het ipadres gewijzigd naar 192.168.1.109 en hem mijn draadloos netwerk laten zoeken en daar dezelfde WEP-key ingetikt als in mijn draaloos netwerk. Ik koos wel voor infrastructure ipv AD-HOC en bij gateway tikte ik 192.168.1.1 in. Daarna de bridge losgekoppeld en aangesloten op mijn dreambox en proberen connectie te maken maar dat lukt niet. Wat zie ik over het hoofd?

Geplaatst:
Citaat:
Wat zie ik over het hoofd?

Filter je mac adressen?
Voeg dan het mac adres van je dreambox toe als toegestaan.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Als bijkomende info : Ik heb wel het switch/router ip adres 192.168.1.1 moeten geven en de PC waarop ik de CD draaide eveneens een ip adres uit de range 192.168.1.x (subnet 255.255.255.0). Je moet wel controleren dat je de laatste firmware hebt voor de bridge. Toen ik deze kocht had hij niet de laatste versie en dit leverde de nodige configuratie problemen op.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen