Atrax Geplaatst: 30 november 2007 Geplaatst: 30 november 2007 Beste satgenoten, Ik heb er al veel over gelezen, zowel hier als op andere bekende forums, maar het lukt me niet om de HDD van de DM7000 te kunnen mounten op de DM500. Dit om natuurlijk de opnamen van de DM7000 te kunnen bekijken. Op beide ontvangers draai ik de laatste Pli firmware. De meeste mensen zeggen (lees ik) dat dit het beste werkt met een NFS mount van DM500 naar DM7000. Ik heb op de DM7000 de NFS server (vanuit pli menu) geinstalleerd. daarna heb ik in de /etc/exports de bestaande regel aangepast waarbij ik slechts het ip-adres heb vervangen door die van de DM500. Op de DM500 heb ik vanuit het menu een (NFS) mount aangemaakt naar de DM7000 maar ik krijg het maar niet werkend. Ik lees dat er leden zijn die dit wel voor elkaar gekregen hebben echter de verhalen zijn zo lang en vol probeersels zodat het uiteindelijk niet meer duidelijk is welke settings of handelingen tot het gewenste resultaat hebben geleid. Is er misschien iemand die een stappenplannetje kan opstellen hoe dit te realiseren? Misschien werkt het niet met Pli en moet ik een andere firmware gebruiken... Ik lees dat er zoveel mensen mee tobben.. Ik ben dus niet de enige. Wie heeft dit werken en wil mij (en anderen) hiermee helpen? Groet en heel veel dank, Atrax
Ome Merde Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 is hier op 17-11 jl. nog behandeld. merDe deze ruimte is te huur
Atrax Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Geplaatst: 2 december 2007 Dank je Merde, Ik heb al heel wat afgestruind en ook deze verwijst weer naar eerder gevonden 'draadjes'. Ook bij onze Pli vrienden gezocht en ook daar staat mijn vraag al een aantal dagen uit. Via pm aldaar heb ik ook bbxx gevraagd of hij kan vertellen met welke instellingen het hem uiteindelijk is gelukt. Hopelijk kan hij uitkomst bieden. Als het mij uiteindelijk ook is gelukt zal ik een howto maken zodat anderen ook weer verder kunnen. groet, Atrax
Ubik Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Ik zal je alle verloren moeite besparen, ik heb er ook al mijn tanden op stukgebeten. De NFS server op de Dreamboxen zijn van een ouder versie en kunnen geen files groter dan 2GB aan (jaja, niet enkel Window$ heeft dit probleem met FAT, NFS ook). De oplossing is deze server er uit te slopen en er zelf een andere in te bouwen, maar dat gaat mijn linux kennis te boven. Aangezien ik mijn files niet wil splitsen, want dat geeft dan weer andere problemen, ben ik hiermee gestopt. De NFS client heeft hier geen probleem mee en ik kijk dus via mijn Dreambox films die op mijn PC (Ubuntu linux) staan. VU+Solo², DM-800HD, T90
Atrax Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Geplaatst: 2 december 2007 Dank je Ubik, Het is inderdaad een hopeloze zaak. Ik heb met de DM500 ook al eens een mount naar mijn Win2000 servertje gehad en dat werkte ook prima. Voor opname werkte dat helaas niet best maar muziek ging prima. Ik zal dan maar es op zoek gaan naar een losse NFS server (tar.gz) misschien heb ik dan meer succes. Groet, Atrax
Littlesat Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Volg de aanwijzingen op het pliforum en het werkt gewoon(!) Op de DM7000 NFS server in stalleren, export file voor /var/etc aanpassen en connecten. Inderdaad die 2 GB maar daar heb je geen last van als je de split default op 1 GB laat staan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Atrax Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Geplaatst: 3 december 2007 Ik heb dat alles ook al gedaan simpeler kan eigenlijk niet. Op de DM500 is het dan weer lastiger misschien omdat je ook een directory /mnt/hdd/movie moet aanmaken. Dat gaat helaas niet ivm, readonly filesystem. De symlink in /var (naar /mnt) heb ik ook al es weggemikt en daar gewoon zelf een mnt/hdd/movie aangemaakt. Het maakt alles niets uit want werken doet ie niet. Ik heb nog gezocht naar een losse nfs installer maar helaas niets kunnen vinden.
dAF2000 Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Citaat: Op de DM500 is het dan weer lastiger misschien omdat je ook een directory /mnt/hdd/movie moet aanmaken. Dat gaat helaas niet ivm, readonly filesystem. Op 't moment dat je gemount hebt, dan werkt dit wel. Dan komt de directory niet in 't readonly filesysteem, maar op de harddisk zelf.
Atrax Geplaatst: 4 december 2007 Auteur Geplaatst: 4 december 2007 Hoi Daf, Jij als Pli developer en bezitter van een heleboel droomdozen, kun jij de mount instellingen vanaf jou DM600 aangeven? Hoewel, jij zult vast een hdd in de DM600 hebben geprikt en geen gebruik maken van hetgeen ik graag voor elkaar wil krijgen. Wellicht hebben de Pli team members dit zelf al eens voor elkaar gekregen en kan iemand de te nemen stappen en settings opsommen? Groet, Atrax
dAF2000 Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Ik zal ze 'ns naar elkaar laten mounten. De DM600 is wat betreft CIFS/SMBFS niet vergelijkbaar met de DM500, maar 't is te proberen. Citaat: Hoi Daf, Jij als Pli developer en bezitter van een heleboel droomdozen, kun jij de mount instellingen vanaf jou DM600 aangeven? Hoewel, jij zult vast een hdd in de DM600 hebben geprikt en geen gebruik maken van hetgeen ik graag voor elkaar wil krijgen. Wellicht hebben de Pli team members dit zelf al eens voor elkaar gekregen en kan iemand de te nemen stappen en settings opsommen? Groet, Atrax
Atrax Geplaatst: 5 december 2007 Auteur Geplaatst: 5 december 2007 Een goede test hoewel je het hier over CIFS en Samba hebt. Kun je geen NFS mount naar jou DM7000 testen. Zo ik lees moet het met NFS het beste werken. Mensen ervaren met de andere opties veelal haperingen bij het afspelen.
Gast Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Misschien kun je mij ook helpen. kijk hier : http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1474847
dAF2000 Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 Zoals afgesproken, zijn hier m'n instellingen om de harddisk van de DM600 te mounten op de DM7000. 192.168.1.50 is de DM600. Cifs draait hier standaard, voor de DM500 kan 't zijn dat je dit eerst moet installeren en aanzetten in "services to run". De screenshots zijn van de DM7000. Verder moet je "automount" aanvinken als je wilt dat 't na een reboot weer vanzelf gemount wordt.
dAF2000 Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 En als bewijsmateriaal de screenshot van file mode op de DM7000.
dAF2000 Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 En 't omgekeerde: de harddisk van de DM7000 op de DM600. 192.168.1.80 is de DM7000. Dit is wel allemaal op Iolite. In Helenite is het mountpoint /mnt/server1 voor de 500,56xx en 7000. In Iolite zijn alle mountpoints voor alle boxen hetzelfde: /media/server...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen