Ga naar inhoud


Mysql (en PHP) verhuisd naar Server2003 en site draait niet meer


Hendrik6073

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik zit met een wat vaag probleem. Ik maak gebruik van een web applicatie geschreven in PHP en draaiend op PHP (5.1.4), de databases draaien op mysql (5.0.21). Ik draaide dit op een Windows 2000 server, maar heb het nu verplaatst naar een 2003 server. Ik heb PHP erop gezet incl de instellingen mbt php5isapi.dll etc. Ik kan PHP pagina ophalen maar zodra ik verbinding met een databse wil maken krijg ik een blanco pagina. E.e.a. lijkt mis te gaan als ik vanuit een include het commando "$connection=MYSQL_CONNECT($host,$user,$password) OR DIE ("Kan geen verbinding maken met de server");" geef. Moet ik wellicht nog ergens opgeven dat scripts mogen draaien ? (ik heb dit al aangeven op het 'default website - home directory' tabje en ook onder 'web service extensions'

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat ik nog even verder moet zoeken, heb de ODBC connectie aangemaakt, maar nog geen resultaat. mysql draait en ik kan query draaien via de mysql admin query tool. php pagina's worden gepresenteert, maar in combi met de database blijft ieder resultaat uit. Misschien moet ik eens op zoek in de rechten van de aanwezige gebruikers... ik pruts nog wel even

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben er uit. het werkt nu.

 

Mijn site maakt geen gebruik van ODBC, ik heb hier wel wat mee geexpirimenteerd en dat zag er goed uit. probleem was alleen dat ik dan mi de hele site zou moeten ombouwen.

 

Probleem zat hem in versies van DLL en fouten in de php.ini, doordat ik een deel had gekopieerd en een ander deel heb geinstalleerd zaten er verschillen in de DLL bestanden. Nu volgens het boekje alles nog een keer gedaan + wat aanpassingen in de php.ini en isapi filters en hij draait.

 

Dank voor alle info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Je had de oplossing al gevonden anders had ik je de XAMP kant opgeduwd. Dan draai je Apache, MySQL, PHP etc gewoon op W2000/2003. Doe ik ook. Zelfs virtual hosts. Er draaien nu 10 sites op m'n server. Gaat prima.

 

Groet

 

ps. www.apachefriends.org als ik je toch nieuwsgierig heb gemaakt.

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...