Gast Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Leute, Ik draai nu een tijdje 'The Gemini2 Project 3.10'. Een prettig image, flexibel en zeer geschikt voor beginners die gelijk van bil willen gaan. Eh... zolang je maar geen Teletekst gebruikt want dan loopt Enigma2 vast. Ben ik echt de enige die dit probleem heeft? en, klopt het dat Teletekst niet werkt bij Ronaldd? of, is mijn DM7025+ een zwakke broeder en moet deze onder het 'mes'. Alvast m'n dank voor de interesse ~~~ nadere info ~~~ Teletekst op de DM met Enigma is echt super snel. Wat dat betreft leeft onze TV nog in de prehistorie. Op onverklaarbare wijze liep geregeld m'n DM7025+ vast. Of eigenlijk, Enigma2 liep vast. De DM reageerde niet meer op m'n remote en de tijdklok op het display veranderde ook niet meer. Alle overige functies bleken normaal te werken zoals de web interface, telnet, CIFS en ook eventuele opnames werden nog normaal naar disk weggeschreven. Door Enigma2 met een 'killall enigma2' te laten herstarten, komt het display weer tot leven en reageert de DM ook weer op de remote. Dit alles is echter maar van korte duur want na een paar keer dit trucje te hebben toegepast, slaat de DM compleet vast en is er nog maar een mogelijkheid, de aan/uitknop. Nu we de laatste dagen geen teletekst raadplegen op de DM, blijft Enigma2 stabiel! Ik heb nog geen logging aangezet en heb dus ook geen flauw idee waar het mis gaat. Kan het zijn dat het Ronaldd Image hier al rekening mee heeft gehouden en daarom de teletekst functie achterwege heeft gelaten?.
Gast Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Citaat: klopt het dat Teletekst niet werkt bij Ronaldd? of, is mijn DM7025+ een zwakke broeder en moet deze onder het 'mes'. Oke, Deze info al wel gevonden, neemt niet weg dat TXT bij mij niet werkt... Citaat: [7025S] Ronaldd image: 7 oktober 2007 # 1440639 - 08/10/2007 18:08 Problemen met de teletext beteft alleen de 7025+ (plus) Citaat: [7025S] Ronaldd image: 7 oktober 2007 # 1444972 - 16/10/2007 19:36 Ik heb de Ronaldd image: sinds 10 oktober 2007 draaien,bij mij werkt hij uitstekend,timer opname,werkt gewoon goed,teletekst ook goed,en display werkt ook gewoon goed!!
Gast Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Werkt ook niet, bij de nieuwere images is dit al opgelost, de ronaldd image is al wat ouder waar de fix nog niet inzit
Gast Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Dankje lexie37, Dat wordt dus nog even wachten? Welk image gebruik jij eigenlijk...
Gast Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 Citaat: Dankje lexie37, Dat wordt dus nog even wachten? Welk image gebruik jij eigenlijk... Ronaldd gebruik ik, en enkele andere op een cf kaartje, zodat ik de vorderingen en nieuwigheden kan zien en uitproberen. Hier een fix voor de ronaldd image , dan werkt teletext ook. In de map /etc/init.d de file bootup openen en daar de volgende regels inzetten. echo 95 > /proc/progress cd /dev/dbox ln -sfn oled0 lcd0
Mic Geplaatst: 4 december 2007 Geplaatst: 4 december 2007 TXT gebruiken bij Gemini 3.10 laat mijn 7025 inderdaad ook vastlopen, maar alleen maar wanneer er een opname aan de gang is. Wanneer de box niet aan het opnemen is, werkt dit zonder problemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen