MR_B Geplaatst: 11 december 2007 Geplaatst: 11 december 2007 Als ik met mijn 7000 opneem dan kan ik nog maar alleen zenders zien op dezelfde transponder, zoals bekend. Nu was ik laatst bij iemand die had een inverto 7000 met een Duolnb met maar 1 kabel naar de tuner en tuner1 en 2 doorgelust binnen. Het was geen UNICABLE lnb. Toch kon je met de inverto schakelen over de hele H band als je bijvoorbeeld H was aan het opnemen.Ging je V opnemen dan kon je dus de hele V band zappen. Nu is mijn vraag gaat dit met de 7025 ook als ik deze doorlus aan de achterkant? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Geplaatst: 16 december 2007 kan me hier niemand antwoordt op geven? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
markie2 Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Er moet aan 2 voorwaarden voldaan worden met doorlussing, de poralisatie (horizontaal of vertikaal) EN de band (hoog of laag) moet hetzelfde zijn als van het opgenomen kanaal. En uiteraard maximum 2 transponders. En ja, dat is ook zo voor de 7025. Zo een lnb is niet veel meer dan een voorversterkte antenne met een horizontaal en vertikaal element en met een paar switschen in. Binnen de geschakelde band/poralisatie laat die alle transponders door. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
tosje Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 twee transponders bij doorlussen van een dream lijkt me teveel van goede,verder ben ik het eens Vu - ultimo,1TB HDSAB 4800 mini
Gast Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Mijn Twin is half kapot, dus ik heb 'm nu doorgelust en kan je vraag met een volmondig "ja" beantwoorden. Met doorlussen kun je alle zenders binnen dezelfde band en polariteit (pakweg een kwart van de hele sateliet dus) kijken en/of opnemen.
markie2 Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Citaat: twee transponders bij doorlussen van een dream lijkt me teveel van goede,verder ben ik het eens Neen hoor, twee transponders is geen probleem. Maar je loopt vlug tegen de beperking aan, een combinatie van één (vlaanderen) en Nederland 1 lukt al niet wegens verschillende poralisatie. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
MR_B Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 En toch kan een inverto ontvanger met doorlussing de hele H band zien als je ook H opneemt. Hoe verklaar je dat dan? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 Citaat: Mijn Twin is half kapot, dus ik heb 'm nu doorgelust en kan je vraag met een volmondig "ja" beantwoorden. Met doorlussen kun je alle zenders binnen dezelfde band en polariteit (pakweg een kwart van de hele sateliet dus) kijken en/of opnemen. Dus het beperkt zich niet alleen tot 1 transponder dan ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Neptunus Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Citaat: Mijn Twin is half kapot, dus ik heb 'm nu doorgelust en kan je vraag met een volmondig "ja" beantwoorden. Met doorlussen kun je alle zenders binnen dezelfde band en polariteit (pakweg een kwart van de hele sateliet dus) kijken en/of opnemen. Bedoel je hiermee dat één van de twee tuners kapot is? Dan kan je ook niet doorlussen, toch? Ik ik zou er gelijk even een nieuwe tunertje insteken! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 De LNB is half kapot, de tweede aansluiting geeft (bijna) geen signaal meer. Dus ik heb die tweede kabel losgeschroefd en met een stukkie ijzerdraad even een brugje gemaakt van de ene tuner naar de andere (de F-connectors zijn op).
tosje Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Citaat: Citaat: Mijn Twin is half kapot, dus ik heb 'm nu doorgelust en kan je vraag met een volmondig "ja" beantwoorden. Met doorlussen kun je alle zenders binnen dezelfde band en polariteit (pakweg een kwart van de hele sateliet dus) kijken en/of opnemen. Dus het beperkt zich niet alleen tot 1 transponder dan ? neen, (ik was verkeerd in vorige posting) meerdere transponders mogelijk alleen een grote beperking in keuze zoals in bovenstaand citaat is aangegeven Vu - ultimo,1TB HDSAB 4800 mini
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen