johndegr Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Hoi, Ik heb een 7000s met lolite en alleen CCcam 2.04 erop gezet. Heb 3 lnb op DiSEqC 1.0 en in configuratie gekozen voor 4 sat met DiSEqC 1.0 Betreft sat voor 19 23,5 en 13 hotbird. Probleem is dream weigert de configuratie vast te houden waardoor na schakelen alleen nog 19,2 doorblijft komen en de overige w.o vrije zenders bv. TVE1 spaanse en hotbird en 23,5 (hiervoor alleen thema zenders te ontvangen in Spanje) wegvallen. Als ik dan een aut. transponderscan doe zit alles er weer even in tot de volgende switch naar andere lnb (sateliet). Indien ik 2 satelieten conf met toneburst kies werkt alles prima, doch moet ik dan een keuze maken met 2 sat's. Dus 1 valt er dan af. Heeft iemand een oplossing hiervoor. Liefts toneburst voor 3 sat's, maar dat kan dacht ik niet. Andere oplossing met DiSEqC 1.0 met 3 sat's en waarmij de settings bewaard blijven na schakelen zou van harte welkom zijn, want dit kost onnodig schakelen. Hartelijk dank voor jullie inbreng. Groetjes, John
Gast Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Volgens mij doe je dan iets verkeerd. Heb je als de configuratie voltooid is achter iedere sateliet die geconfigureerd is letters staan. Bijv. Astra 19.2 AA, Hotbird 13e AB, Astra 23.5e BA, Astra 28,5 BB. Deze satelieten moeten wel in de juiste volgorde zijn aangesloten op de betreffende Lnb's.
johndegr Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Geplaatst: 12 december 2007 Jaja, Sat's staan wel goed, doch schakelen tussen lnb geeft verlies van juiste kanalen. Met tone burst werkt het als een tierelier, maar ja dat is slechts voor 2 sats... Ik schreef dat het een 1.0 switch was doch dit is een 2.0. Nu zegt de techniker die het geplaatst heeft, dat wellicht 2.0 niet goed met de dreambox 7000 kan werken en 1.2 wel, doch deze zijn hier in Spanje moeilijker te krijgen. Zou dat kloppen? John
Gast Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Klopt , Switch 2.0 werkt niet met Dreambox
johndegr Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Geplaatst: 12 december 2007 Ome Merde, bedankt, is betere omschrijving voor mijn probleem boven, sorry. Bruut, Dus een 1.2 is de beste oplossing begrijp ik. Hopen maar dat deze dan te krijgen is alhier in Spanje Ik begrijp dat tone burst voor 3 sats niet mogelijk is. John
johndegr Geplaatst: 14 december 2007 Auteur Geplaatst: 14 december 2007 Hoi, Kan ik, als ik op mijn dream 7000, via tone burst Hotbird en C+ ontvang op mijn andere philips ontvanger op deze lnb en een lnb van een andere schotel, de 23,5 zenders krijgen via een aparte discq switch om zodoende hier dan de 19,2 en 23,5 sat te ontvangen? Zoals ik eerder schreef werkt mijn discq switch 2.0 niet goed met 3 lnb's en perfect met toneburst. Anders gezegd: 1 schotel met 3 lnb voor 2 lnb gebruik 19,2 en hot voor de dream en 1 lnb van deze schotel in combinatie met andere schotel 19,2 (met 1 lnb) voor de philips ontvanger? De philips zit op een oude prime off schotel van 1.20 en deze is niet zo goed te gebruiken voor een dual lnb dacht ik. Graag advies, John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen