Ga naar inhoud

[7020S] er-achter-aan-kijken werkt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan op mijn 7020S (met Gemini 3.4) wel time-shiften door een uitzending te pauzeren (gele knop) en er vervolgens achter aan te kijken. Maar als ik gewoon een programma opneem (of mijn andere box via netwerk disk op laat nemen) en halverwege via bestand modus de (dan half opgenomen) uitzending wil bekijken valt de video precies halverwege stil. Ik kan alleen de video kijken die was opgenomen (tot) op het moment dat ik begin met afspelen van het bestand. De opgenomen video die er in de tussentijd bij is gekomen krijg ik niet. Ja, als ik het stilgevallen videobestand weer opnieuw start kan ik het nieuwe stukje er weer bij kijken (wel eerst vooruit spoelen).

Ik vindt dit knullig. Het time-shiften bewijst dat de box het prima kan, maar er-achter-aan-kijken werkt niet vanuit de bestand modus. Is dit een kwestie van instellingen of een andere image?

Geplaatst:

Hmm, de recente versie van VLC heeft dat nu ook bij mij, vroeger was dat niet.

Zal wel een bugje zijn dat hopelijk opgelost word.

De 7025 met OoZoon heeft dat probleem niet.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Geplaatst:

Ik kijk altijd vooraan mijn box.

Wat is het nut van naar de achterkant kijken?

Geplaatst:

> time-shiften bewijst dat de box het prima kan, maar er-achter-aan-kijken werkt niet vanuit

> de bestand modus. Is dit een kwestie van instellingen of een andere image?

Mag ik uit de stilte opmaken dat dit bij anderen ook niet werkt, of juist wel.

Of kan ik niet duidelijk genoeg uitleggen wat het probleem is.

Geplaatst:

> Kan je wel RTL4 kijken en RTL5 op hetzelfde moment opnemen?

Ik zie niet helemaal waar de relatie is. Nee mijn CAM (NewCAMD) ondersteund dat volgens mij niet.

Overigens blijkt ik toch wel achter een opname aan te kunnen kijken, zolang opnemen en afspelen op het zelfde aparaat plaatsvind. Opnemen op het ene aparaat en vervolgens (via een netwerkdisk) afkijken op het andere aparaat werkt niet goed, zie eerdere beschrijving. Dat is zowie zo onhandig. Maar ook uitzendinggemist.nl programmas die ik via VLC opneem (op netwerkdisk) kan pas kijken wanneer het hele programma is opgenomen. Heel onhandig.

Geplaatst:

dat zal dan ongetwijfeld met de filesystem caching te maken hebben.

Op het apparaat zelf gaat dat allemaal goed, maar van buitenaf moet je wachten tot de boel gesynced is.

Je zou het betreffende filesystem met 'sync' kunnen mounten om writecaching uit te schakelen, maar dat is niet echt goed voor de performance.

Geplaatst:
Citaat:
dat zal dan ongetwijfeld met de filesystem caching te maken hebben.
Op het apparaat zelf gaat dat allemaal goed, maar van buitenaf moet je wachten tot de boel gesynced is.
Je zou het betreffende filesystem met 'sync' kunnen mounten om writecaching uit te schakelen, maar dat is niet echt goed voor de performance.

Ik ben benieuwd of er één ziel in deze wereld is die dit snapt ;-))

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Geplaatst:

Het kan ook aan de gebruikte softcam liggen. Sommige softcams kunnen maar 1 kanaal tegelijkertijd decoderen. Probeer eens een ander softcam (bijv. CCcam)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

je hebt ook nog een klein een beetje met de polariastie van het te bekijken en op te nemen kanaal te maken.

Moet natuurlijk wel gelijk zijn als je maar 1 tuner hebt en ook nog op de zelfde sat uitgezonden worden

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

het gaat hier om het afspelen van een opname (terwijl er een opname loopt). Dus maar 1 service voor de tuner en de softcam.

Geplaatst:

Maar de eigen opnames worden ook naar netwerkschijf weggeschreven. Met of zonder sync een disk inlinken zou voor eigen opnames vs opnames van een andere box dus niet uit mogen maken. Lijkt me.

Verder heeft een opgenomen .TS bestand voor het afspelen geen CAM meer nodig volgens mij.

Geplaatst:
Citaat:
Maar de eigen opnames worden ook naar netwerkschijf weggeschreven. Met of zonder sync een disk inlinken zou voor eigen opnames vs opnames van een andere box dus niet uit mogen maken. Lijkt me.

Jawel, eigen opnames worden ook weer benaderd via de eigen kernel, die weet heeft van de cache.
Een ander z'n opnames gaan via een ander z'n kernel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen