Teuniz Geplaatst: 14 december 2007 Geplaatst: 14 december 2007 Ik heb een Dreambox 7025+ i.c.m. met een Stab HH100 rotor en Gemini. Wanneer ik de Dreambox aanzet krijg ik na het booten een indicatie in beeld dat de rotor draait maar geen beeld van de zender. Het gekke is dat in werkelijkheid de rotor helemaal niet draait. Dat is ook niet nodig want de schotel staat nog steeds netjes uitgericht op het laatst gekeken kanaal. Wanneer ik omschakel naar een zender op een andere satellietpositie dan gaat de rotor wel draaien en dan krijg ik wel beeld. Wanneer ik nu weer terug zap naar de vorige zender dan draait de rotor netjes en heb ik weer beeld. Vanaf dat moment blijf alles keurig werken. Het is alleen na het opstarten dat ik eerst van satelliet moet wisselen voordat ik beeld krijg. Soms, wanneer ik niets doe na het booten, dan krijg ik toch beeld na een minuut of drie. Kan er iets met de LNB aan de hand zijn misschien? Of is dit een bug in de Dreambox? Met mijn oude Pioneer DBR-S110nl werkt alles perfect. De laatste tijd krijg ik, na het kiezen van een zender op een andere satellietpositie, de melding "tuning failed" maar daarna krijg ik wel beeld. Mvgrt, Teuniz /********************************************/ /* Dreambox 7025+ DVB-S & DVB-C tuner */ /* Stab HH100 rotor */ /********************************************/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen