Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Welke poort moet open staan in de router als je de dreambox over het internet met dcc wilt bewerken.
Ome Merde Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 poort 21 voor ftp poort 22 voor ssh poort 23 voor telnet poort 80 voor http letwel, dit zijn de standaardpoorten, e.e.a is wellicht nog aan te passen in je router indien wenselijk. ik raad je ook sterk aan je root wachtwoord (dreambox) te wijzigen. groet, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 als in router staat inside ip poort ouside ip poort inside ip is het ip van de dreambox outside is het ip van het internet moet je dan wel alle twee poorten op 21 zetten klopt dit
stefmac Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 neen hoeft niet externe (outside) kan bv 20000 zijn doorverwezen naar interne 21 Dreambox 500s-7025-8000hd
Gast Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Citaat: Welke poort moet open staan in de router als je de dreambox over het internet met dcc wilt bewerken. In principe kun je met alleen 22, SSH, toe. Of je FTP, HTTP enzo kunt tunnelen hangt verder van DCC's implementatie af. Als je PuTTY als SSH client gebruikt kun je de andere poorten forwarden over de SSH connectie, en hoef je je dreambox niet open te zetten voor allerlei gespuis. Ik gebruik dit om van buitenaf de dreambox te benaderen (web interface), zelfs streamen (van radio, want zo'n snelle connectie heb ik nou ook niet) werkt goed over SSH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen