alsvisinnet Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Vanwege diverse fraaie features in Iolite besloot ik tot een update. Maar helaas: met Flubber werkte het opnemen vrijwel perfect maar nu treedt er om de paar seconden een hapering op van 1-2 seconden. Oude opnamen kan ik nog zonder probleem afspelen. De instellingen van de mount heb ik exact overgenomen. Als ik weer terug ga naar Flubber werkt alles weer als voorheen! Suggesties zijn welkom! Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's
Gast Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 In Flubber zit een oudere versie van cifs, deze negeert een aantal mountsettings. De cifs module die vanaf Helenite in PLi gebruikt wordt luistert wel naar die settings, waardoor verkeerde settings hapering kunnen veroorzaken. Om in Iolite hetzelfde resultaat te krijgen als met Flubber gebruik je: Code: rsize=4096, wsize=4096 De reden dan er een nieuwere versie van cifs in Helenite en Iolite is opgenomen is de verbeterde performance. Maar dan moet je wel de volgende settings gebruiken: Code: rsize=8192, wsize=8192, forcedirectio Met rsize en wsize kun je experimenteren. Een grotere wsize levert bij mij steeds meer pixelation op. Ik hoop dat dit voor jou ook werkt, succes!
alsvisinnet Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Geplaatst: 2 januari 2008 Ok, dit was mij bekend. Ook andere settings geprobeerd maar het probleem blijft. Nu dus maar een networkanalyzer ingezet en daaruit blijkt dat bij verzenden van een bestand naar de DB geen fouten optreden maar bij verzenden van een bestand van DB naar PC (of naar mijn NSLU2 wél. Ik zie dan ineens veel fouten zoals 'Dup Ack', 'Fast Retransmission' en 'Reassembled PDU'. De transmissiesnelheid is ook erg verschillend: 3Mbit vs 0.6-0.9 Mbit (wellicht door de retransmissions). Ik heb een andere hub geprobeerd, de router verwijderd, andere kabels etc. Maar het probleem blijft. Het lijkt een driver- of hardware probleem in de DB. Heeft iemand nog een idee? Is er ook voor de DB500 een mod voor het netwerk (net als bij de DB7020?) Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's
arnoldl Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 ook bij mij is sinds henalite de opname slechter.. (zeg maar gerust slecht) ook met de opgegeven settings... nooit echt doorgezocht aangezien ik de twee 500´tjes enkel voor afspelen gebruik. opnemen doet de 7000 wel goed. maar zou toch wel fijn zijn als hier oplossing voor zou komen. heb toch nog wel eens dubbele programma´s op te nemen. grtx arnold
RobbieT Geplaatst: 3 januari 2008 Geplaatst: 3 januari 2008 Mijn 500 heb ik destijds van Helenite terug naar Garnet met de oude framebuffer-driver gezet, omdat opnemen daarmee beter ging. Blijkbaar is er daarna wat verandert waardoor het streamen meer problemen geeft. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 3 januari 2008 Geplaatst: 3 januari 2008 Citaat: Nu dus maar een networkanalyzer ingezet en daaruit blijkt dat bij verzenden van een bestand naar de DB geen fouten optreden maar bij verzenden van een bestand van DB naar PC (of naar mijn NSLU2 wél. Ik zie dan ineens veel fouten zoals 'Dup Ack', 'Fast Retransmission' en 'Reassembled PDU'. Als de DB het bestand verstuurt, zouden de acks van de PC moeten komen, niet van de DB. En in welke richting zie je Reassembled PDU? Dit krijg je als de IP pakketten groter zijn dan de TCP pakketten kunnen zijn. De IP pakketten worden dan gefragmenteerd verstuurd. Dan zit er dus ergens in je netwerk een MTU mismatch. De standaard MTU van een dreambox is 1500. Misschien staat die van je PC lager? Verder neem ik aan dat dit (aangezien je PC zegt) over een CIFS mount gaat? Heb je rsize en wsize opgegeven? Vanaf Helenite zit er een nieuwe cifs driver in de image, die deze parameters nodig heeft. Tot en met Garnet had deze een default die over het algemeen wel lekker werkte, en waren ze optioneel. Verder is het ook belangrijk dat je een juiste waarde kiest, die is afgestemd op je situatie. De een heeft een fantastisch resultaat met 4096, bij de ander werkt het pas lekker met 16384 of zelfs hoger. edit: of hebben we het hier over Ethereal/Wireshark die deze meldingen geeft? Zo ja, dan moet je er niet op letten. Deze doet standaard een reassembly van hogerliggende protocollen (bv SMB, HTTP, etc), en die zijn vaak groter dan een TCP pakket. Uitzetten die optie dus, die werkt alleen verwarrend!
alsvisinnet Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Geplaatst: 5 januari 2008 WanWizard Dank voor het meedenken. Voor alle duidelijkheid: zowel bij het mounten van een PC als bij het mounten van een NSLU2 treden dezelfde problemen op! Ik heb inderdaad WireShark gebruikt en de Acks komen inderdaad van de PC (of van de NSLU2). De 'reassembled PDU' messages van de DB. Ik heb de MTU setting van de DB op 1500 staan. Ik denk niet dat MTU een probleem kan zijn want zowel op de NSLU2 als op de PC(XP) gebruik ik de default settings (kan ik die wel wijzigen op een NSLU2?). Toch een driver probleem? Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's
Gast Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Heb je een rsize en wsize gedefinieerd? En zo ja, welke waardes?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen