sjama Geplaatst: 24 december 2007 Geplaatst: 24 december 2007 Sinds de Iolite versie van PLI heb ik een eigenaardig probleem : Na een week begonnen kanalen te verspringen naar het basiskanaal. Ik heb dan maar alles opnieuw geladen en dan heeft het weer een week perfect gewerkt. Nu, na een week doet hetzelfde fenomeen zich opnieuw voor : Na het zappen door een aantal kanalen springt de dreambox (DM500) terug naar het basiskanaal, soms werkt dit dan, soms ook niet en is een restart van de box nodig. Iemand een idee wat er aan de hand is ? mvg,
Gast Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Dit heb ik ook met de dream 7000. Dit is een bug die er al van begin af aan in de dreambox zit. Misschien is dit ook het geval bij de DM 500. Ik vraag mij af of deze bug in alle modellen van dream zit. Op moment draai ik met een diseck schakeling van 4 satellieten. Astra 19.2e Hotbird 10e Astra 23.5e en Astra 28.2e Met name de laatste satelliet, ik noem ze de Engelse satelliet ,als je door de zaplijst van deze satelliet zapt valt de lijst steeds terug naar het begin. Dit los ik op door op lame te drukken. Misschien kan dit ook bij de DM 500. Overigens is deze bug niet image afhankelijk.
sjama Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Geplaatst: 25 december 2007 Ik had dit nochtans niet met de PLI Flubber image. Heb daar altijd probleemloos mee gewerkt. Het eigenaardige is dat het telkens een week goed werkt en daarna de kop op steekt. Wat bedoel je overigens met "op lame te drukken" ?
Gast Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Dat is de tweede knop onder de 0 toets. Bij niet alle afstandsbedieningen heet hij zo. Als je deze drukt gaat hij terug naar de oorspronkelijk gedrukte stand. Zodat hij weer terug is op het laatst gebruikte kanaal.
Gast Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 ik begrijp de problemen niet helemaal, maar even aangenomen dat het gaat over het telkens terugstpringen naar een andere service, terwijl je door de 'all services' lijst zit te scrollen; dat is een gevolg van de background scan. Die kan je uitzetten, dan moet dit fenomeen opgelost zijn.
sjama Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Geplaatst: 25 december 2007 Ik heb het background scannen afgezet, maar geen verschil. Hij blijft terugspringen, of tijdens het zappen of tijdens de eerste seconden bij het bekijken van een bepaalde service. Ik heb ook nog met wat andere parameters zitten spelen, maar geen verschil. Na het terugspringen heb ik soms beeld op de basisservice maar meestal moet ik de box heropstarten.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Dan had ik de probleem omschrijving verkeerd begrepen. Wat ik bedoelde is dat als je in de 'all services' lijst zit te bladeren (dus nog niet eens zappen), de cursor steeds terug springt naar ergens bovenin de lijst. Maar dit lijkt meer op een crash & restart van enigma. Tenminste, als je met 'terugspringen' bedoelt dat je een paar seconden het bootlogo ziet, en dan de zender waarop je voor het laatst enigma netjes afgesloten hebt verschijnt.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Negen van de tien keer zie je bij een crash geen bootlogo, maar heb je een seconde of wat zwart of stilstaand beeld. En daarna sta je inderdaad weer op de zender die als start-service is ingesteld.
sjama Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Geplaatst: 26 december 2007 Ik zie inderdaad geen logo, maar even een zwart scherm. Het wordt stilaan onwerkbaar. Ook bij radio springt hij terug naar het TV basis scherm, en gebeurt dus praktisch altijd nu. MAW kan het dus reproduceren wanneer ik maar wil.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Wat heb je allemaal draaien? Welke plugins? Welke skin? Hoeveel ruimte heb je in /var? Als enigma crashed dan is dan zo goed als altijd door een corrupte skin of door gebrek aan memory.
sjama Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Geplaatst: 26 december 2007 Heb eigenlijk zeer weinig speciaal. Vrij standaard set-up. Geen extra skins, geen plugins en /var staat op 71%. Gbox of CCCam maakt geen verschil. Ook PET123 of Joske maakt geen verschil.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Welke image draaide er voordat je Iolite hebt geflashed? Heb je een factory reset gedaan of draai je nu met een oude config?
sjama Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Geplaatst: 26 december 2007 PLI Flubber was de vorige versie en heb hem volledig geflashed (reeds 2 keer). Ik veronderstel dat hiermee alle settings verwijdert zijn ? Zoals eerder vermeldt, werkte het ongeveer 1 week perfect na installatie/flash en dan begonnen de problemen. Opnieuw geinstalleerd/flash, 1 week geen probleem en dan begon het opnieuw.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 heb je de foutmeldingen wel uit staan dan want anders slaat hij die op en kan er inderdaad een gehheugenprobleem komen.
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Bij flashen worden geen settings gewist, die blijven gewoon behouden. Het lijkt inderdaad alsof er iets vol loopt. Als er weer problemen zijn, telnet of FTP eens naar de box, en kijk eens wat er allemaal in /tmp staat? Dat is een ramdisk, misschien is er iets dat die volschrijft met logfiles, zodat je langzaam uit het geheugen loopt. Als je de box herstart (via het menu), zijn dan ook de problemen weg? Of verdwijnt het alleen (tijdelijk) na een flash?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen