Vmax145 Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 en nu de ham vraag WAT mag en moet er in /temp staan gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Er mag van alles in /tmp staan, daar is het nu juist een temp locatie voor. Maar normaal gesproken zijn dat kleine files, bv socket files, info files, etc. Ook tijdelijke files die bv door een ppanel worden aangemaakt staan hier, screenshots die je met de webif maakt, en temp files die door plugins of scripts worden aangemaakt. Een goed geschreven panel, plugin of script ruimt na uitvoering zijn rommel op, maar misschien blijft er hier iets staan wat de boel op vult. Vandaar de vraag om te kijken of er wellicht iets afwijkends in staat, bv veel files, of grote files.
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Ik zou eens een andere image gaan proberen. Bijv. een Boxman image in de flash zetten, misschien is het probleem dan opgelost.
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 En dat lost wat op? Als het een plugin of ander geinstalleerd script is wat dit veroorzaakt, dan maakt het dus helemaal niet uit welke image je draait. Dit is een soort advies in de categorie "De asbak is vol? Koop een andere auto". Daar wordt de vraagsteller niet veel wijzer van, die wil misschien helemaal geen andere auto, die wil alleen weten hoe die asbak kan worden geleegd...
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Ik wil alleen maar zeggen dat het ook aan het image kan liggen. Als je alles verwijderd en een cvs image er op zet en de box draait dan goed,dan lijkt het mij dat je een heel eind verder bent. De auto is volgens mij de box.
sjama Geplaatst: 27 december 2007 Auteur Geplaatst: 27 december 2007 Foutmeldingen loggen staan allemaal "off". Na het restarten is het probleem niet weg. Na enige tijd zappen komt het probleem vrij snel terug. Zal straks eens kijken in de /tmp, kan nu niet bij de box. Wat houd "fabrieksinstellingen terugzetten" in ? Is dit een te proberen optie ? en wat voor instellingen ben ik dan kwijt ?
Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Dan ben je alles kwijt. Je moet dan opnieuw beginnen met timezone instellingen, je satelliet setup definieren, een kanaallijst laden of scannen, etc. Heb je de mogelijkheid om een mount te maken (bv naar een PC of zo)? Als je het crashen van enigma kunt reproduceren, is het misschien handig om enigma logging te activeren, en na een crash in de logfile te kijken. Dan weten we wellicht meer, want nu is het een beetje gok werk. Alleen als het zeer snel te reproduceren valt kun je overwegen om de logfile naar /tmp weg te laten schrijven (die file wordt snel vrij groot).
sjama Geplaatst: 29 december 2007 Auteur Geplaatst: 29 december 2007 en dan zit ik nu met een nog groter probleem....het probleen doet zich niet meer voor, zonder dat ik eigenlijk 100% weet wat de oorzaak was. Het laatste wapenfeit dat iets zou kunnen bijgedragen hebben is het terugzetten van mijn gepersonaliseerde PET123 kanalen lijst met dreamboxedit, over Joske die ik had geladen om te zien of het probleem niet aan de PET123 kanalenlijst lag. Tijdens deze laatste operatie heeft Dreamboxedit ook een ganse hoop niet gebruikte bouquetten gewist. In /tmp was niets speciaals te zien. Allemaal kleine files. Nu hopen dat het probleem zich na een bepaalde tijd niet terug voordoet. In ieder geval bedankt aan iedereen voor het meedenken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen