Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Het lukt me niet om een NFS mount te maken. Ik vermoed dat ik dat wil omdat ik met een CIFS mount een bepaalde linked directory op mijn Linux server niet kan zien die ik onder Windows wel kan zien.

Wat heb ik:

Linux server uitgerust met Samba, met een externe HDD die gelinkt is aan een map van de user www

Windows server, correct gemount met de hoofdmap van de user www (geen problemen mee)

Dreambox, met CIFS gemount aan de hoofdmap van de user www (probleem: alleen de externe HDD is niet zichtbaar, verder alles wel).

Ik vermoed dus dat een NFS mount dit probleem op zou kunnen lossen. Maar natuurlijk zijn alle tips welkom.

De CIFS mount heb ik bijgevoegd bij deze posting, maar als ik eenvoudigweg de 1 van CIFS wijzig in een 0 van NFS dan werkt dat helaas niet.

Iemand een idee?!!

post-22842-1318259563,9795_thumb.jpg

Geplaatst:

NFS werkt hier perfect en ook beduidend sneller dan de rest.

Ik ga er van uit dat je vaste IP adressen gebruikt (is stabieler en werkt altijd).

Eerst op je PC in je Systems Tools (o.d.) Shared Folders aanmaken.

Dan naar die folder gaan en via properties ook de Permissions goed zetten, want dat wordt wel eens vergeten, het feit dat je een folder via Shared Folders hebt vrijgegegeven betekent nog niet dat iedereen daar zo maar aan kan en RW doen.

Je Linux PC terug opstarten (heb dikwijls problemen want de parameters worden enkel na een restart overgenomen).

Dan ga je via je webinterface naar je Dreambox en via de menu "config" en "mount manager" kan je een nieuwe mount aanmaken en starten.

Client Directory: /media/nfs/ of een andere mount op je Dreambox)

Server Directory: /home/stefan/mijn_films

Remote Hostename/IP: 192.168.1.xxx (xxx= IP van je Linux PC)

geen username, geen password

Vink volgende aan "rw; nolock; intr; soft; udp", vul in bij options: "rsize=4096,wsize=4096"

VU+Solo², DM-800HD, T90

Geplaatst:

Nog even verder gekeken naar de CIFS mount. Het vreemde is dat ik de de ln-de mappen wel zie, maar ze niet kan benaderen. Ik zie dat de mappen licht-blauw zijn (onder pli).

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die mappen benader (onder CIFS)?

zie ook screenshot

ps. Misschien aardig om ergens een verklaren lijst van de kleurtjes neer te zetten

post-22842-1318259564,0095_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen