Gast Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 Wie kan mij helpen met volgende probleem.De ontvanger dat ik gebruik is een dreambox 500 met motor de ontvangst is bijna overal goed enkel op orf en tvvl krijg ik geen beeld alle ander zender's van van astra tot sirus zijn wel goed.Als ik de coax direct aan de lnb zonder motor aansluit is er wel beeld op orf en tvvl kan dit te maken hebben met de ouderdom van de motor die stroom krijgt via de ontvanger waar het signaal overloopt.Graag jullie reacties
Ome Merde Geplaatst: 27 december 2007 Geplaatst: 27 december 2007 hoeveel signaal heb je op die zenders en hoeveel signaal heb je op bijv. Nederland 1 ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Het signaal is volgende op dreambox 500+ met pli helenite SNR 90 AGC 80 BER GAAT TUSSEN 0 EN 26 soms hoger Wat het raar is dat ik met de dreambox van de buur ook een 500+ op dezelfde schotel zelfde software wel tvvl en orf kan ontvangen en wat ik ook opmerk dat het signaal zelfde waarde heeft maar dat die BER bijna continu op 0 blijft staan met de ontvanger van de buur
Littlesat Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Misschien met de satfind plugin de AGC iets lager instellen kan helpen (is eenmalig nodig na een reboot) -of- een satslobe in de coax zetten. De lage frequenties spetteren de hogere frequenties dicht.... Dan gaat de FEC ook omlaag. [edit] Oops... satfind werkt niet zonder display :-( Dus een satslobe rest... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 waar kan ik de satfind plugin vinden en wat is een satslobe hoe te gebruiken en waar te vinden.
schimpie Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Ook hier met Dreambox 500 en motor ORF SNR 83 AGC 93 BER 0 België SNR 93 AGC 89 BER 0 Maar met een BER van 26 moet je toch gewoon ontvangst hebben? ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Ome Merde Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 in principe wel maar zorg ervoor dat ie op "0" blijft. kan het niets externs zijn ? bijv. een DECT toestel in de buurt ofzo ? merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen