Ga naar inhoud

[500+] flashen via lan duurt extreem lang, is dit niet te versnellen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik had graag mijn dm500+ opnieuw geflashed.

De eerste keer heb ik dat serieel gedaan met dreamup. dit duurt verschrikkelijk

lang.

Bestaat er ook een manier om te flashen over het netwerk, zo ja

hoe en met welk programma ?

dank

Lucdec

Geplaatst:

Kan óók met Dreamup. Netwerk aanvinken, na het laden van de bootloader staat je box in HTTP Mode, dit geeft Dreamup aan.

Tik dan in je browser het IP-adres in welke Dreamup aangeeft waar je box zit, blader naar de .nfi file en flashen die handel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo Henksat, wil je nog wat meer uitleg geven, lukt niet bij mij.

Ik gebruik universal dreamup 1.3.2.1

netwerk aangevinkt. invullen in dreamup : ip pc is 192.168.1.100 en ip box (remote ip) is 192.168.1.101

Eerst op connect gedrukt Dan stekker in van dream, maar er verandert niks.

dreamup geeft geen logging, en blijft staan op connection prepared, switch on the dream....

Als ik 192.168.1.101 intik in mijn browser kom ik wel terecht bij de dream.

Geplaatst:
Citaat:

Als ik 192.168.1.101 intik in mijn browser kom ik wel terecht bij de dream.

Welke pagina zie je dan?
De webinterface of een flashinterface? Plaatjes graag, maakt veel duidelijk(er)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Heb je wel een 0-modemkabel erbij aangesloten?

Dat is wel een must namelijk.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Neen,

Waarom een nulmodemkabel als je toch flashed via het LAN ?

Maar goed, ik ga mij een lange kabel maken en uitproberen.

Ik laat nog iets weten.

Bedankt voor alle tips ! !

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem met dreamup 1.3.2.1 met nulmodem kabel en lan,maar hij blijft op connection prepared staan.

Ik heb Vista,met een gewone 500 is het zo gebeurd maar de 500+ krijg ik niet aan de praat.

Iemand tips ??

Lex

Geplaatst:

Ik heb mijn 500+ vele malen via DreamUp voorzien van nieuwe firmware.

Problemen waar ik zelf tegenaan liep.

1) zorg dat je de laatste DreamUp versie gebruikt. Ik werkte eerst met een voorgaande versie, toen kreeg ik ook geen verbinding. Hier kun je de laatste versie downloaden:

http://www.dream-multimedia-tv.de/english/downloads.php

2) Mocht dat nog niet helpen, zorg dan dat je 100% de juiste COM poort geselecteerd heb. Probeer voor de zekerheid de andere (mits je er natuurlijk meer dan 1 kunt selecteren)

Daarbij hebben ze nieuwe images vaak een optie om je box in stop mode te zetten. Dat is namelijk wat je moet doen als je je firmware wil upgraden via de webinterface. Zoals je zelf al had gezien heeft de box een standaard webinterface. Als je de box in stopmode zet, krijg je een hele andere webinterface. Namelijk 1 met daarop de optie om te flashen via de webinterface. De eerste keer heb ik mijn dm500+ geflashed door met DreamUp de box in stopmode te zetten en daarna via de webinterface te flashen. Nu zet ik via mijn Pli image de box en stop en ga dan naar de webinterface.

Geplaatst:

Heb je geen pc met windows xp erop. Heb de zelfde melding in vista heb het toen met xp gedaan en dat ging meteen goed. { zonder lan } duurt wel 33 min .

Maar beter wat als niks.

Geplaatst:

Ik weet niet of de 500+ dit ook kan, maar bij de 600 kun je de inhoud van de /boot/ folder wissen, waarna de 600 na een reboot in de web flashwizard komt, en je via de browser een nieuwe image kan uploaden...

Inloggen met Telnet als root en dan:

mount /boot -o remount,rw

rm -Rf /boot/*

reboot

(YMMV, geen garanties, alle acties gebeuren op eigen verantwoording, etc.)

NOGMAALS: Ik weet niet of dit bij een 500+ hetzelfde werkt, dus wellicht verstandig reacties van anderen hier af te wachten die er ervaring mee hebben...

Geplaatst:

hoi haal flashwizard pro op en je flasht hem in 2 min (500)

gr.Vmax

Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen