Ga naar inhoud

[7000S] boot niet meer, alleen DMM logo in display

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

is er iemand in de omgeving helmond in bezit van CAS i.v.

2of3 die mij kan helpen met boot herstarten . ik heb alls geprobeerd wat beschikbaar in alle forum ,hyperterminal en werkt niet alleen op de LCD scherm dream multimedia verder niets .start niet door .het hoef niet gratis te zijn voor een klein vergoeding is ook goed.

groetjes

hosni

Geplaatst:

Doe eens een Handmatige Flasherase.

stekker eruit , stekker erin en de linkerboventoets vasthouden totdat je FlashErase zie in je display .. dan pas de toets loslaten

Geplaatst:

hoi welke img heb je geinstallerd !

anders probeer een andere images(pli) maar dan moet alle kable uit je db scart,internet kable ,laat alleen de compoort en probeerd een flash te doen .

ook je hdd er uit

succes

Geplaatst:

hoi

ik heb alle handlieding gevolgt en ook de rianimatie handlieding met hyper temenal ik heb een leeg image en erase image gemini pli alles.hij doet alles tot opstarten en dan houdt op op de LCD DREAM multimedia en klaar.

ik weet niet meer wat moet ik doen .

groetjes

hosni

Geplaatst:

DM7000 BIOS v.2.0 (Sep-22-2002)

RAM: 48 MB, LCD: OK, CPU 252 MHz, BUS 63 MHz

--- Device Configuration ---

Power-On Test Devices:

000 Disabled System Memory [RAM]

002 Disabled Ethernet [ENET]

----------------------------

Boot Sources:

001 Enabled Application in Flash [FLASH]

002 Enabled Ethernet [ENET]

local=0.0.0.0 remote=255.255.255.255 hwaddr=00093400747d

003 Enabled Serial Port 1 [s1]

Baud = 9600

Update Flash : Disabled

Automatic Boot: Enabled

1 - Toggle Power-On Tests

2 - Change a Boot Device

3 - Change IP Addresses

4 - Ping test

5 - Change Bau

D - Display Configuration

0 - Exit Menu and Boot Application

->

hier wat ik krijg als ik op BIOS van de box in gaan (hyper terminal)

Geplaatst:

het lijkt erop dat de bootloader eruit ligt maar ik denk toch dat dat hier niet het geval is daar je er nog in kunt komen.

Geplaatst:

zoiets heb ik ook eens gehad. een origineel image van dmm, dus van hun site, erin en het werkte weer.

bij mij was ie blijven steken op een fp-upgrade

merDe

deze ruimte is te huur
  • 4 weken later...
Geplaatst:

je hebt dus eigenlijk het probleem omzeild en niet direct opgelost blush

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Hoe kan het eigelijk gebeuren dat soms de bootloader eruit knalt? Is er iemand die daar iets over kan vertellen?

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Citaat:
soms de bootloader eruit knalt?

die bootloader, die knalt er niet zomaar uit, maar soms is het makkelijker om meteen de bootloader er opnieuw in te zetten.

Het probleem waarom een box niet doorstart is natuurlijk heftig zoeken en daar hebben sommige een probaat middel tegen (met alle risico's van dien)

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Die bootloader knalt er dus wel maar zo uit en dat komt omdat de 7000 en 56xx maar 1 stage chip hebben daar staat dus de image in en ook de bootloader als de image om welke reden dan ook een verkeerd blok in de chip veranderd kan het dus maar zo zijn dat hij dus een bootloader blok veranderd en start hij dus niet meer (goed) op de nieuwere modellen hebben dat opgelost door er een 2e stage in te bouwen(andere chip) hier zitten dus 2 chips in eentje voor alleen de bootloader en eentje voor alleen de image in dit geval maakt het dus niks uit wat de image en of jij zelf doet daar die 2e chip waar de bootloader in staat niet te benaderen is (op de normale manier) en dat is het verschil.

ps volgens mij dan hoor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen