Ga naar inhoud

[all] vlc + hoe ondertitels van pc naar dreambox ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het batch filetje een beetje "gepimpt", met als doel om het voor mezelf wat makkelijker te maken.

Deze versie schrijft het bestand naar de DB onder zijn originele naam, zodat je er een paar tegelijk kunt gaan trancoden (handig op multicore), en zodat je er gewoon een paar "klaar" kunt zetten zonder dat je ze meteen gaat kijken. stream_to_dreambox.zip

• 2 weken later...

Gast David de wit
Geplaatst:

Na een beetje zoekwerk heb ik gevonden hoe je de fontsize daadwerkelijk kleiner krijgt.

Dit toevoegen in het batchbestand:

--freetype-fontsize=16

Succes!

Deze manier is trouwens ook de enige manier dat ik het streamen van pc naar dreambox werkende krijg, best even op voorhand beginnen met streamen en pas na een halfuurtje beginnen kijken, zeker als je via een draadloos netwerk streamt. (mijn is 130à140Mbps)

Geplaatst:

Verder afgewerkt:

- VLC sluit af na transcoderen.

- VLC runt in "below normal" priority zodat je kunt doorwerken.

- CMD window sluit meteen af als er geen fouten zijn.

- Makkelijker wijzigen van settings (staan bovenaan in file)

stream_to_dreambox.zip

Feedback welkom.

Ik zit er eigenlijk over te denken om dit in een serieus programma te gaan integreren, zodat je e.e.a. makkelijker kunt instellen en ook de overdracht via FTP kan (gaat bij mij stukken sneller dan met samba). Is daar interesse voor?

Geplaatst:

Ja, maar dat raad ik zwaar af omdat hij opnieuw codeert. Dat duurt uren, en levert de slechtst mogelijke kwaliteit op.

Volgens mij kun je VLC ook overtuigen om niet te transcoderen, maar wel de MPEG stream in een TS te stoppen vanuit de DVD VOBs.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen