Ga naar inhoud

[600S] hoe audio streamen van pc naar dreambox ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag audio streamen van de pc naar de dreambox via een router. Ik kan door in te loggen op de dreambox tv kijken op de pc, maar nu wil ik dus ook andersom data kunnen delen. Het gaat specifiek over een audio stroom van mediaplayer die je kan openen in explorer. Het mooiste is dus om al het geluid wat je kan horen op de pc kan doorsturen naar de dreambox. Heeft iemand tips hoe je dit moet doen?

Geplaatst:

Dat weet ik. alleen de specifieke stream die ik wil beluisteren wordt geopend door mediaplayer op een webpagina. Ik heb dus geen vast stream adres. Niemand schijnt ook te weten waar de browser in de dreambox te vinden is.

Geplaatst:

Met VLC, gewoon je audio capturen van de geluidskaart (opnemen wat je hoort) en uit laten streamen. De dreambox moet dan die http stream openen, kun je misschien in de radio lijst ofzo toevoegen?

De dreambox heeft overigens geen browser, dus je kunt stoppen met zoeken.

Geplaatst:

Maar je moet niet verwachten dat die browser plugin de audio gaat streamen. Is het echt niet mogelijk om de directe url van de stream te achterhalen? Die verandert toch niet steeds?

Geplaatst:

Ik heb dus wel degelijk een webbrowser geïnstalleerd op de dreambox 600. Geprobeerd om de specifieke webpagina te openen, maar dan krijg ik de mededeling dat de browser geen ssl of iets dergelijks ondersteund.

Geplaatst:

Websites zitten tegenwoordig zo tjokvol met technotroep, dat je zonder javascript, flash, css, dhtml en wat zoal nog meer aan onzin is uitgevonden om je browser te pesten geen schijn van kans meer maakt om nog een paginaatje te bekijken.

Alleen pagina's die gemaakt zijn voor embedded toepassingen komen nog in aanmerking voor de simpele browsers die je in de dreambox enzo zult aantreffen.

Vandaar mijn advies "stop met zoeken", je hebt er toch nauwelijks iets aan.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Dit zou een mooie oplossing kunnen zijn:

http://www.pulseaudio.org

"PulseAudio is a sound server for POSIX and Win32 systems. It allows you to do advanced operations on your sound data as it passes between your application and your hardware.

* Software mixing of multiple audio streams, bypassing any restrictions the hardware has.

* Network transparency, allowing an application to play back or record audio on a different machine than the one it is running on.

* Sound API abstraction, alleviating the need for multiple backends in applications to handle the wide diversity of sound systems out there.

* Generic hardware abstraction, giving the possibility of doing things like individual volumes per application.

PulseAudio has been tested on Linux, Solaris, FreeBSD, Windows 2000 and Windows XP. It should also run on all other POSIX and Windows systems, but may require new backends to handle their sound systems. "

PulseAudio is de standaard audioserver in de nieuwe versies van ubuntu en fedora, zodat je zonder extra handelingen audio van en naar je dreambox (en andere systemen) kan streamen. In windows kan je er een losse client/server voor gebruiken.

Er is een dreambox pulseaudio package voor openembedded:

http://www.openembedded.org/filebrowser/org.openembedded.dreambox/packages/pulseaudio

Het is niet de meest recente versie, maar misschien zijn de bouwopties hetzelfde. Iemand met een bouwomgeving zou eigenlijk eens moeten proberen of het te compileren valt? wink

And now for something completely similar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen