jan1 Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Beste lezer, Als ik in het menu optie move /var to usb kies gaat als dan van zelf of moet ik nog meer doen om aan te geven aan "de box" dat de var op mijn usb staat. ps usb stick is geformatteerd op de box. Ik wil dit doen omdat mijn geheugen voor 93 procent vol zit ik kan niet meer mijn zenderlijst benaderen(dreamedit) en ik kan wel scannen met de box maar niet opslaan (transponders)
siemed Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Je hoeft verder niets te doen. De box zal na het verplaatsen een keer rebooten en alles werkt gewoon weer.
Puch Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Waarom de var verplaatsen? Normaal wegens plaatsgebrek in de flash. Oplossing: maak een multiboot systeem. -Image in de flash plaatsen -usb klaar maken voor gebruik -Flash wizzard installeren -Multiboot aanmaken met flash wizzard -Image installeren in multiboot. Voordelen: -nooit meer plaatsgebrek -alles staat op de usb stick -Je kan zonder probleem nieuwe images installeren, testen en eraf gooien zonder steeds te moeten flashen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Citaat: Waarom de var verplaatsen? Normaal wegens plaatsgebrek in de flash. Of om wat makkelijker te kunnen spelen. Door het vele testen en flashen is mijn config altijd een puinhoop. En elke keer vanaf nul opnieuw inkloppen is ook niet lekker. Ik heb dus een stabiele minimale config in flash staan, met daarin timezone settings, mijn satelliet definities, en mijn netwerk setup. Omdat deze config minimaal is, heb ik ook nooit de noodzaak om een reset to factory settings te doen. Elke keer na het flashen move ik na het starten eerst de /var, en daarna ga ik installeren en testen, zonder dat ik al die basis stappen weer door moet. Snel en makkelijk, en zonder te hoeven klussen met multiboot ellende (in veel gevallen niet nodig, en kan 'rare' fouten introduceren door de kernel verschillen van de gebruikte images).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen