Xindi® Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 beste mensen, mijn dreambox kapt 8% van het beeld af (heb totaal maar 92% over). Hoe kan dit?? Ik heb zelf een JVC D.I.S.T. TV 32 inch. Alle instellingen geprobeerd en steeds hetzelfde probleem. http://members.lycos.nl/jeroen013/Originalformat4-3.pdf Hoe kan dit? Ik gebruik Pli Helenite als image.
peter-nmgn Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Heb je de beeld instellingen wel goed staan? 16:9 voor dreambox en die van je tv controlleren Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
BushWhacker Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Mijn BuisTV doet dat ook. Lijkt een sterk soort overscan. gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
notrius Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 ik heb hetzelfde probleem hier op een 4:3 CRT Philips doch alleen aan de linkerzijde wat maakt dat sommige logo's van bv. omroep zeeland maar voor de helft in beeld komen, de dreamboxmenu zijn op het linkerzijlijntje afgekapt. Om nu de tv-bak open te gooien en wat potmeters voor zover die erinzitten te gaan bijtunen is wat vergezocht dacht ik.
arcticbreeze Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Op onze Philips cineos 32 inch krijgen we op sbs6 onderste regel ondertitels niet duidelijk in beeld. Bij andere zenders geen probleem en kan er niet achter komen waar het aan ligt. Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
Gast John1985 Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Dit fenomeen heet overscan en is eigelijk op elke televisie aanwegezig. Op sommige lcd/plasma tv's is het mogelijk de overscan te verminderen of uit te schakelen. (vaak alleen via hdmi op 720P/1080i). Problemen dat de onderste regel ondertitel niet goed te zien is heeft meestal te maken met de beeldinstelling van een breedbeeld televisie. Wanneer zo'n tv 4:3 uitzendingen op de orginele manier weergeeft zal je hier geen last meer van hebben (zwarte balken links en rechts).
Xindi® Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Geplaatst: 12 januari 2008 Ok. heb ff bij de buurman gekeken, en die heeft hetzelfde probleem met een Sony Bravia (2007), met UPC op modus analoog. Met modus UPC DVB (digitaal) wordt het beeld echter wel volledig weergegeven. De Sony heeft een omschakel systeem van Digitaal<->Analoog (KDL-32D3000 lcd) Het schijnt dus dat het aan de interne tuner ligt? Of komt het waarschijnlijk door de analoge SCART?? (dreambox)?
Gast John1985 Geplaatst: 12 januari 2008 Geplaatst: 12 januari 2008 Het ligt aan de televisie. Elke bron, analoog of digitaal verstuurt het signaal zonder overscan. De televisie past dan bewust overscan toe om een mooi strak beeld weer te geven. Instellingen om overscan aan te passen (áls dat al mogelijk is), zijn meestal per bron/ingang aan te passen. Toch is dit heel beperkt. De Sony tv waar het hier omgaat kun je dacht ik instellen dat er nog meer van het beeld wordt afgehaalt. Sony LCD tv's die FULL HD zijn (1920*1080 pixels) kun je de overscan volledig uitschakelen onder hdmi, wanneer het gaat om een 1080i/1080p resoluties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen