sdspieg Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Bij het installeren van een plugin (*.tar.gz)krijg ik steeds (zowel bij Gemini als Pli) volgende melding: tar:Invalid gzip magic cd: 21: can't cd to /tmp/... mv: unable to rename 'boot': Device or resource busy enz. Daarna is de enigma er helemaal aan en moet ik opnieuw flashen. Weet iemand soms waar het probleem ligt? -Stephan
Gast BRUUT-DREAM Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Ik denk dat de Tarball niet geschikt is voor oa gemini Image . FF uitpakken en handmatig erun zetten in de juiste folders.
sdspieg Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Geplaatst: 13 januari 2008 Ok. Zal ik proberen - wel raar, want ik las dat anderen dit WEL konden installeren. En zelfs MIJ was het een paar keer gelukt. Maar goed - handmatig dan maar -Stephan
sdspieg Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Geplaatst: 13 januari 2008 Sorry - ik nog eens. Handmatig krijg ik ook hetzelfde probleem. Het blijkt dus dat het .sh script het wel doet en een gzip file downloadt maar blijkbaar DAN vastloopt bij het decomprimeren en/of installeren. Met nefaste gevolgen. Maar het is een standaard plugin dat ongetwijfeld door massa's mensen grbuikt wordt... Dus verwondert het me dat ik de enige zou zijn met dat probleem. Kan het zijn dat ik nog overblijfselen van andere images in m/n flash zou hebben? En hoe kuis ik dan dan op? -Stephan
rongogo Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Origineel bericht van: BRUUT-DREAM Ik denk dat de Tarball niet geschikt is voor oa gemini Image . FF uitpakken en handmatig erun zetten in de juiste folders. Geef toch eens een een keer een normaal antwoord, want zeker 88% van jou reacties zijn niet te gebruiken, of slaat nergens op/ rgg
Gast BRUUT-DREAM Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Dus als ik een tarball van EDG neem , in die in PLI in /tmp zet werkt dat wel ??? de ene Tarbal werkt toch bijna niet altijd in een andere Image of wel soms . Jou antwoord slaat nergens op . Ga eens op het PLI Board lopen vervelen , met je vreemde reply`s
sdspieg Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Geplaatst: 13 januari 2008 Sorry om dit gebekkevecht te onderbreken, maar de eerste tar-bal zelf doet het dus WEL. Het is dus HIER dat iets fout gaat (en ik heb voor de zekerheid een paar termen veranderd ) #!/bin/sh clear if [ -e /tmp/XYZ ]; then echo "removing folder XYZ..." rm -rf /tmp/XYZ fi if [ ! -e /var/clefs ]; then echo "creating folder clefs..." mkdir /var/clefs fi if [ ! -e /var/scce ]; then echo "creating folder scce..." mkdir /var/scce fi echo "downloading clefs..." wget http://***.***.***.***/XYZ.tar.gz -O /tmp/XYZ.tar.gz echo "installing clefs..." mkdir /tmp/XYZ tar -xzf /tmp/XYZ.tar.gz -C /tmp/XYZ/ rm -rf /var/clefs/papegaai cd /tmp/XYZ/var/clefs mv -f * /var/clefs/ cd /tmp/XYZ/var/scce mv -f * /var/scce/ cd /tmp echo "removing temporary folders..." rm -rf /tmp/XYZ/* rm -rf /tmp/XYZ rm -rf /tmp/XYZ.tar.gz echo "clef-routine finished." sleep 2 exit 0 Waar zou het probleem kunnen zitten? -Stephan
dAF2000 Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Dus dit script gaat fout en niet 't uitpakken van een of andere tarball die je wilde installeren? Dan kan 't eigenlijk alleen maar zijn die XYZ.tar.gz die met wget wordt gedownload fout is. 't Kan dus zijn dat die helemaal niet meer op de server staat of gewoon stuk is dus. Probeer eens die tarball met de hand te downloaden op je pc en dan te kijken wat er in zit.
rongogo Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Mijn excuses aan Bruutdream voor mijn ongepast antwoord, ik had dit een beetje in een nare bui geschreven. Rongogo
sdspieg Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Geplaatst: 16 januari 2008 Als iemand dit probleem nog zou hebben (en het ging dus om het updaten van iets leuks) - de oplossing zit in de nieuwe versie van de uploader, waarbij je je eerst moet registreren, en dan de pret weer gewoon voortgaat! -Stephan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen