Ga naar inhoud

[DM7025] Ronaldd image: 13 Januari 2008

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hem afgelopen weekend geflashed. Het ziet er prima uit en werkt stabiel. Ik mis alleen één ding: de resttijd op het LCD-display bij TV kijken en bij het afspelen van een film. Ik ben nog aan het zoeken geweest of dit een instelling is, maar heb niets kunnen vinden.

Weet iemand hoe ik dit weer op het LCD kan krijgen?

Ik heb met WinMerge gekeken wat er allemaal in de \usr\lib\enigma2\python\Screens directory is gewijzigd, maar dat is zo veel dat ik er niet uit kom.

Jan

DM7025+

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heeft iemand anders er ook last van dat tijdens het zappen CCcam info (versie 2.0.5) een paar tienden van een seconde een berichtje laat zien in beeld en dan weer weg spingt. Met de vorige versie van CCcam had ik hier geen last van.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ronaldd
De door Happy2000 aangepaste Nemesis.GlassLine skin zit nu verwerkt in mijn image. Na een online update zou hij in de lijst van skins moeten staan.

Mensen die hem er los ingezet hebben diennen hem wel eerst geheel te verwijderen omdat ipkg geen bestaande bestanden overschrijft.

Ronald

Dus als ik het goed begrijp, als ik nu deze image er in zet heb ik eindelijk die GlassLine er in zitten met of zonder MovieList?

Eindelijk, heb ik ook GlassLine.

Bedankt Ronald voor die mooie Ronaldd wink
Geplaatst:

Het is dan niet CCcam info die je ziet (want dat is een plugin).

Waarschijnlijk is het ook niet CCcam zelf, want die praat verder niet met het OSD van enigma2.

Je zult waarschijnlijk wel 2sub gebruiken die (als je dat zelf zo instelt kort bovenaan laat zien dat hij actief is. Het lijkt me echt sterk dat die informatie van CCcam komt.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bambike
Mooi werk
Maar ik mis iets
Als je de zenderlijst oproept staat er bovenaanlinks in beeld "DREAM television kanalen" . Kan dit niet veranderd worden door de naam van het pakket (vb: TV Vlaanderen) waarin je op dat moment een zender aan het selecteren bent.

Heb het dan wel over de Glassline skin

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

@Ron,

Ik denk toch dat het aan CCcam 2.0.5 ligt. Ik heb nu weer 2.0.4 er op staat, en nu is het weer verdwenen. Wat hij bij mij even liet zien is een infoschermpje van CCcam met daarin de naam van de server verbinding.

@Ronaldd,

Ik heb net een software update gedaan en dit resulteerde in een crash (blauw scherm). Ik heb je laatste image er op staan (13 jan). Wat is er toegevoegd/veranderd? Ik heb een logfile van de crash toegevoegd.

Misschien een "rare" vraag, maar wat is exact het verschil tussen een software update en de groene knop "downloaden".

Geplaatst:

Misschien dat jullie een oplossing hebben als ik aan het zappen ben komt het regelmatig voor dat de ontvanger een blauw scherm geeft en opnieuw reboot gister avond achter elkaar op de zender Sportmedia op 19.2 graden( daar werd feyenoord uitgezonden )misschien iemand een oplossing ik heb de software update gedaan hielp niets.

Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .

Geplaatst:
Origineel bericht van: xidex
Misschien dat jullie een oplossing hebben als ik aan het zappen ben komt het regelmatig voor dat de ontvanger een blauw scherm geeft en opnieuw reboot

Ik heb pas 1 week een dreambox, dus ik weet er nog niet veel van.
Heb nu sinds 4 dagen de Ronaldd erop maar hij is ook al 8x gecrasht en er gebeuren rare dingen.

* Als je zomaar door je zenderlijst/EPG lijst bladerd , geeft ie zomaar ploseling een crash. (blauw scherm)

* Heb gisteren een programma opgenomen en als je op buton "video" klikt, dan crasht de DM meteen. (als 5x achter elkaar)
Ik moest dus dat TV programma via FTP in DCC verwijderen want ik kreeg het niet weg....omdat de boel vastloopt.

* Ook als je sommige TV programma's opneemt en de .ts file overzet na PC en hem bekijkt in VLC, dan is het beeld schokkend en haperig. ( op DM zelf is dan alles goed en ook in players zoals PowerDVD en Nero.

* Als je webinterface opend en je wil TV kijken (icoontjes die VLC openen) is dat niet mogelijk bij een groot aantal zenders.
(o.a. playboyTV e.d.) Op de DM zelf is dit ook wel eens het geval...je krijgt dan een schermpie dat hij de de PID's niet heeft....even zappen en weer terug, en je hebt de zender wel weer.

* Als je PIP ( picture in picture) aanzet, gaat het ook niet goed.
Je zapt dan naar andere zenders en dat gaat 1 of 2x goed...bij de 3de zender wordt het beeld zwart en kan hij de zender niet vinden (dat ene schermpie weer wat afteld)
Als de zender wel weer gegeven wordt (normale TV), heb je kans dat de Picture (klein scherm) zich ophangt en het beeld blijft staan alsof het op pause staat.

* EPG functie werkt ook niet lekker.
B.v. bij PlayboyTV: als je op OK buton klik, zie ik NIKS geen EPG info (waar normaal 2 programma's staan weergegeven)
Als je op buton Info klik en je kijkt in de EPG zelf zie ik wel dat er de hele avond aan info staat.
Maar kijk je een half uurtje later , kan het zijn dat alles weer leeg is.
Bij Playboy One is het omgekeerd:
Daar op OK buton...en ik zie 2 programma info
Maar in EPG functie blijft alles leeg...zo ook bij andere zenders uit de bouquet lijsten.

* De zenders van eUroticTV (zowel op Astra1 als Hotbird) hebben regelmatig tot vaak opeens een storing in beeld (ook sommige andere zenders uit dat ero aanbod met lage bitrates)....het beeld bestaat dan uit allemaal blokken die doorelkaar dwarelen...dit duurt ff en dan is he weer goed...en hoppa hij stoort weer.
Ik heb mijn Humax ernaast op deze zenders (mijn TV kan 2 turners weergeven...dus de DM en Humax naast elkaar) en dan zie ik dat de zender zelf geen storing heeft.
Het ligt dus zuiver aan de software van de Image. (heb at pas ook vanaf dat Ronaldd erop staat)

* En er zijn wel meer dingen waarvan ik denk....HÉ ?????

Ik zal wel een n00p zijn ( ben ik ook), maar dit Ronaldd Image ga ik er weer afgooien....het spijt me!!!!!

Geplaatst:

Hiephoi,

Vreemd dat je zoveel problemen hebt.

Ik heb de Dreambox nu ongeveer een maand.

Bij mij draait de Ronaldd image erg goed. smile

Doei, Jeffrey

Dreambox 7025+ 250Gb

Dreambox 800 500 Gb

Triax TDS 64cm antraciet RAL 7016

DUO LNB TWIN canal digitaal 19,2E & 23,5E

Panasonic 37inch Plasma TV TH37PV70F

Onkyo AV receiver TX-SR606

Audiolab Thesis

Geplaatst:

werkt Pli wel goed dan?

lijkt me meer een hardware probleem. ik heb nu ook een maand een 7025 en geen problemen met zowel Ronaldd, pli etc.

Ronaldd draai ik nu volledig.

----------------

Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0

Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gompje
werkt Pli wel goed dan?
lijkt me meer een hardware probleem.

Zou het niet weten. smirk

Ik heb hem net nieuw en me eerst 2 à 3 dagen ingelezen hoe ik een Image moest flashen.
Dit heb ik gedaan via de browser waar je het IP nummer moest intypen.
Ronaldd is dus het eerste Image wat ik erop heb gezet.

Als het een hardware probleem is, waar zou die dan zijn ontstaan....meteen toen ik hem uit de doos haalde en de stekker erin deed ??? want ik heb er verders niks raars mee gedaan.
Geplaatst:

mijn eerste versie ging niet eens aan, na een direct omruil actie van de winkel ( goede service ! ) deed hij het perfect.

dus het kan zeker wel...

----------------

Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0

Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ronaldd
De door Happy2000 aangepaste Nemesis.GlassLine skin zit nu verwerkt in mijn image. Na een online update zou hij in de lijst van skins moeten staan.

Mensen die hem er los ingezet hebben diennen hem wel eerst geheel te verwijderen omdat ipkg geen bestaande bestanden overschrijft.

Ronald

Ehhh dummie vraag: hoe verwijder ik die handmatig?

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

@Kanus, da's vreemd.

Problemen kunnen wel ontstaan als je b.v. van LT images naar Ronaldd zou overstappen (soms worden bij het flashen niet alle bestanden gewist/overschreven).

Maar ik begrijp dat jij vanuit de originele DMM image Ronaldd geladen hebt dus zou goed moeten zijn!

Maak eens een backup van je timers en flash 'm dan helemaal opnieuw en zet NIETS van oudere images terug.

Je zenders kan je ook via Ronaldd (onder Menu - Spelletjes/Applicaties - Downloaden - Settings) downloaden.

Belangrijk dus geen oude etc/ zooi terug zetten, maar alles even nieuw.

Kost je nu even wat tijd, maar je leert weer wat meer :-)

Flashen doe je door de DMM uit te zetten, en dan de V-knop (links onder naast display) in te drukken en dan tegelijk de DMM weer aan te zetten.

Je ziet dan je IP nummer en die benader je met je browser, liefst firefox.

Dan opent een scherm op je PC en dan kies je voor (uit me hoofd) flash image.

etc. etc.

Je timers staan onder etc/enigma2/ die kopieer je met een FTP programma even naar je PC.

Todays dummy is tomorrows expert!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen