Gast yesbuck Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Hallo, Ik heb sinds een paar dagen een Samsung LCD tv. Ik heb al een tijdje een dm500 en wilde die daar met scart op aan sluiten. Er gebeurt echter iets vreemds. Als ik de dm500 aanschakel, schakelt de tv ook naar dat externe kanaal, maar ik krijg geen enkel signaal/beeld. Weet iemand waar dat aan ligt? Is het de dreambox of is het de tv?
MR_B Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 probeer eens een andere scart ingang in je tv. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast yesbuck Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: MR_B probeer eens een andere scart ingang in je tv. Hij heeft twee scart uitgangen en die heb ik allebei geprobeerd met hetzelfde resultaat. (Via 3 x tulp (2 x audio en 1 x video(geel)) lukt het wel, maar ja dat is toch veel minder en wat mij betreft niet de bedoeling.)
holles Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Waarschijlijk schakelt je TV naar de uitgang van de DVB-T. Dit is bv voor Digitenne. Je moet ergens de instelling Digitale TV uitzetten zodat hij naar je scart ingang gaat. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Gast yesbuck Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: holles Waarschijlijk schakelt je TV naar de uitgang van de DVB-T. Dit is bv voor Digitenne. Je moet ergens de instelling Digitale TV uitzetten zodat hij naar je scart ingang gaat. Als ik de scart aansluit op scart1, schakelt de tv naar ext1, sluit ik hem op scart2 aan dan schakelt hij naar ext2. Goed dus, lijkt me.
bander Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Dus je tv krijgt wel een signaal van de dreambox , anders zou hij niet naar EXT1/EXT2 schakelen. Heeft je dreambox vroeger misschien op een bepaalde stand gestaan zoals RGB en kan je tv dit niet aan. Sluit je dreambox aan een andere TV (CRT) en kijk of je dan wel beeld heb en zoja kijk dan bij AV-instellingen op welke stand hij staat en zet hem op , ik dacht CVS of zoiets. succes
Henksat Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: bander ik dacht CVS of zoiets. RGB bedoel je. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Snurker Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Sommige scartkabels zijn alleen voor IN of voor OUT probeer eens die scartkabel totaal om te draaien dus deel wat nu in Dreambox zit ..in de LCD stoppen en visa versa Snurker (Media Research) ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Gast WanWizard Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: bander ik dacht CVS of zoiets. RGB bedoel je. Waarschijnlijk bedoelt hij CVBS, = composiet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen