Lutz Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Hoi, ik heb nu de ronaldd image op mijn 7025+ gezet en het werkt perfect. Nu wil ik graag de documentatie lezen, hoe de dreambox in elkaar zit. Waarmee doe ik dat? Kan dat DCC en wat is dat überhaupt? ________ Ik ben niet als meester geboren, maar ik wil erna toegroeien... De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Hendrik007 Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: Lutz Kan dat DCC en wat is dat überhaupt? DCC staat voor Dreambox Control Center, het is een programma waarmee je eenvoudig bestanden kunt toevoegen, wijzigen of verwijderen in je Dreambox. Ook kun je via de optie 'Telnet' in DCC programma's starten, maar van telnet heb ik niet echt verstand. Verder kun je je dreambox via je pc verkennen via 'ftp://IPADRES' en op de plek ipadres, het adres van je box. Je moet je dan inloggen met gebruikersnaam "Root" en wachtwoord "Dreambox". Dan kun je bijvoorbeeld het flash geheugen van de box bekijken, of je hardeschijf van de box (als je deze hebt tenminste). Als je een hardeschijf hebt, kun je trouwens ook via de ftp:// methode eenvoudig en snel je films over kopieren naar je pc en deze bijvoorbeeld op dvd branden. Tip : Zoek bij google eens op "dreamboxedit" dit levert je een programmatje op waarmee je eenvoudig je gehele zenderlijst kunt toevoegen en/of ordenen! Succes! Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Harley Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 In de database staan ook veel goede tips voor een nieuwe Dreambox gebruiker. Zelf ook veel aan gehad, kan ze alleen ff niet vinden met de nieuwe layout/software van het forum. VU+ Duo2 - PrismCube
Hendrik007 Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 Origineel bericht van: Harley4 In de database staan ook veel goede tips voor een nieuwe Dreambox gebruiker. Zelf ook veel aan gehad, kan ze alleen ff niet vinden met de nieuwe layout/software van het forum. Hier dus :Informatie Database Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen