Gast Kanus Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Het zit me nog steeds dwars...ik wil ook HEEL GRAAG een dreambox, maar ik durf het eigenlijk (al 2 jaar) niet te kopen omdat ik als leek denk dat ik zo'n ding niet aan de praat krijg. Ik lees in deze topics vaak dingen, maar ik zie de bomen door het bos niet meer vandaar wat vraagjes die (voor jullie kenners) al vaker zijn langsgekomen....toch hoop ik op wat simpele antwoorden. * Ten eerste: Moet ik als ik een dreambox heb ook kennis van Linux hebben en dit Linux ook op mijn PC hebben draaien?? Of kan je gewoon met Window XP de eventuele data met FTP overzetten na PC ?? ( b.v die transportstreams .ts ) * Ik was dan van plan om een 7025SI (twinturner) te kopen + een hardeschijf erin. Ik heb nog een Modum met 1x een ethernet aansluiting waar ik mee op het Internet zit....kan ik hier ook een router tussen hangen??? * En mijn belangrijkste vraag is. Het gaat mij er uiteindelijk om dat ik TV beelden (van opnames) kan overzetten naar PC zodat ik daar filmpjes en Caps van kan maken. ( mpeg2 kwaliteit) Ik heb gelezen dat men dan een .ts file (transportstream) naar je PC brengt en deze weer op je PC veranderd in een .ps file (productstream) Hiervoor zullen wel programmatjes nodig zijn voorop je PC. Maar kan iemand me eens even eenvoudig uitleggen (dreambox voor Dummies ) hoe dit zo'n beetje in zijn werk gaat ??? Dus...waar haal je zo'n .ts file vandaan op je dreambox e.d. ??
Gompje Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Hoi, ik ben een nieuwe Dreambox gebruiker ( wel wat Linux kennis ). Ik heb ervaren dat het veel simpeler is dan je leest uit het forum. Als je een image neemt als Ronaldd, dan is zelfs de ingewikkelste DVB-C Caiway/Casema encryptie erg simpel; het werkt uit de doos Ik weet niet of je DVB-C of -T of -S gaat gebruiken. Je vragen ( zo ver ik ze kan beantwoorden ) 1) kan gewoon met Windows, geen Linux voor nodig. Er zijn zelfs programma's voor om dit te doen! 2) Als je modem een NAT doet is een switch voldoende, anders een router met een switch er in. ( gebruik je nu PPOE op windows? ) 3) goede vraag, nog niet geprobeerd ---------------- Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0 Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta
Gast Kanus Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Origineel bericht van: Gompje Hoi, Ik heb ervaren dat het veel simpeler is dan je leest uit het forum. Ik weet niet of je DVB-C of -T of -S gaat gebruiken. ( gebruik je nu PPOE op windows? ) Fijn om te lezen dat je dan verders niks met Linux te maken heb...was echt een struikelblok voor me. Zal dan wel DVB-S worden omdat ik via Satelliet kijk ( de Twin turner heeft er volgens mij ook 2 van zulke DVB-S (standaard) Geen idee wat PPOE is...maar ik mag dus aannemen dat een router ertussen goed werkt Verder dacht ik dat je de dreambox dan kon aansluiten via een netwerk met zo'n ethernetkabel (die nu ook tussen mijn Modum en PC zit)
ranico Geplaatst: 16 januari 2008 Geplaatst: 16 januari 2008 Linux kennis ie eigenlijk niet vereist. Het is zoals aangegeven, een firmware image (gemini, pli, ..) te installeren op je dreambox met pc windows(xp-vista) software. Deze firmware is nodig om de sw cams te activeren voor bvb TVV of CD smart kaarten. Het eenvoudigste is om de dreambox te connecteren op je thuis netwerk (of hoedanook). Wanneer je films opneemt zijn deze inderdaad in het ts formaat (transport stream - mpeg2). Deze worden op de hdd/movie dir geplaats op de interne hdd. (of kan zelfs over het netwerk worden opgenomen op een NAS) Op mijn PC heb ik een vaste netwerkverbing aangemaakt,zodat ik onmiddeliijk toegang heb naar deze opgenomen films. Om opgenomen ts bestanden te bewerken, gebruik ik video redo plus op de PC(maar er zijn vele andere tools), die over het netwerk (op de dreambox) worden bewerkt. De bewerkte .ts bestanden kan dan bewaard worden in ts, vob, mpeg, ... DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast MiLo Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Origineel bericht van: Kanus Geen idee wat PPOE is...maar ik mag dus aannemen dat een router ertussen goed werkt Omdat je al een ethernet modem hebt (gokje: Alcatel speedtouch?) kun je met een switch volstaan. Lijkt op een USB hub, maar dan voor ethernet. Een vijf poorts switch kost tussen 10 en 20 euro, hierop kun je de router, de PC en dreambox aansluiten met standaard ethernet kabels. Je kunt dan bestanden tussen PC en DB uitwisselen en beiden kunnen dan gewoon het internet op. Linux kennis is helemaal niet nodig, en met de paar dingetjes die je moet weten helpen wij je wel verder
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen