Ga naar inhoud

[7000] Vreemd mount probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas is vorige week zondag mijn hdd in mijn 7000 gecrashed. Omdat ik e.e.a. wil opnemen dacht ik snel even een mount naar mijn Linux server te maken, maar dat liep iets anders.

Wanneer ik een CIFS mount probeer te maken met de mount manager dan gebeurd er helemaal niets (zie screenshot voor settings).

mount1.jpg

Doe ik het manueel (mount -t cifs //192.168.7.22/dreambox-hdd /media/hdd -o username=dreambox) dan werkt de mount wel.

Draai momenteel een multiboot met Iolite op USB en Helenite in de flash.

Enig idee hoe dit kan?

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Hi,

Ik heb dit in de mountmanager:

on > rw, nolock, soft and udp

automount > on

rsize=4096,wsize=4096

en natuurlijk het password

Misschien helpt het.

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Geplaatst:

Nope, alles al geprobeerd. Vanuit de mount manager krijg ik niets gemount. Geeft ik exact dezelfde parameters mee aan het manuele commando gaat de mount zonder problemen.

Ga het wel een keertje debuggen, nu geen zin (meer) in.

Alfi

Geplaatst:
Citaat:
Had ik ook last van, ik heb nu de omschrijvingsregel leeg gelaten en nu werkt het.

De omschrijving wordt niet meegenomen in de mount. Kan ook nooit de oorzaak geweest zijn. Heb het voor alle zekerheid nog even geprobeerd maar het werkt dan inderdaad nog steeds niet. Er gaat iets anders fout. Ik heb het nog even manueel gecontroleerd met de volgende mount instructie:

Code:
mount -t cifs -o username=dreambox,rsize=8192,wsize=8192,udp,nolock,soft,rw //192.168.7.22/dreambox-hdd /media/hdd

Dit werkt zonder problemen en het zijn precies dezelfde parameters als in het mount.conf bestand in /var/tuxbox/enigma/config

Er moet dus iets fout gaan met het script wat de mount moet gaan uitvoeren vanuit de webinterface. PLi developers, kan iemand me vertellen in welk script ik daarvoor moet zoeken? (Een recursive grep op de string "mount" gaat helaas niet met de busybox grep frunctionaliteit frown )

Alvast mijn dank!

Alfi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfi
PLi developers, kan iemand me vertellen in welk script ik daarvoor moet zoeken? (Een recursive grep op de string "mount" gaat helaas niet met de busybox grep frunctionaliteit frown )

Dat zit niet in een script maar in Enigma zelf. Je kunt wel controleren welke mount er gedaan wordt door enigma handmatig op te starten:

killall start_enigma
killall enigma
enigma

In de logging zie je het mount commando voorbij komen (dit had ook gekund met logging e.d. maar dit werkt wat sneller).
Geplaatst:

Bizar, wanneer ik de mount op automount zet en dan jouw procedure volg, dan wordt er wel netjes een mount aangemaakt. Die ziet er in de log zo uit:

Code:
mounting: mount -t cifs //192.168.7.22/dreambox-hdd /media/hdd -o user=dreambox,unc=//192.168.7.22/dreambox-hdd,rw,nolock,soft,udp,rsize=8192,wsize=8192

Probeer ik echter een mount uit te voeren via de webinterface dan lukt dat niet. Mmmm, wat gaat er fout. confused

Alfi

Geplaatst:

Gekker moet het niet worden, nu ik de automount weer uitgezet heb kan ik hem via de webinterface wel mounten.

Tijd voor een algehele reboot d.m.v. de spanning eraf. Het zal enigma wel zijn dat een beetje in de war is.

Alfi

PS: Bedankt voor je hulp by the way! De logging kunnen bekijken is erg handig! :D

Geplaatst:

- Client directory starten EN eindigen met "/"

- Server Directory starten met "/"

- "D"reambox =/ "d"reambox

VU+Solo², DM-800HD, T90

Geplaatst:

Die uppercase "D" in dreambox komt door het forum. smirk

Het mounten werkt na een poweroff weer goed. Toch op de een of andere manier een bitje omgevallen in Enigma denk ik.

Alfi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ubik
- Client directory starten EN eindigen met "/"
- Server Directory starten met "/"
- "D"reambox =/ "d"reambox

Zelfs dat is niet nodig. In de PLi image worden vanzelf slashes toegevoegd en verwijderd als je 't fout doet (zelf gemaakt nog wink )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen