Gast no9999 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Hoi, ik heb een hele tijd geleden mijn satellietschotel laten instaleren aangezien het mij niet meer lukte. Ik was overgestapt van een schotelconfiguratie met 2 LNBs naar een vaste schotel met 5 LNBs dus kon op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien . Nu is daarnet mijn dreambox vastgelopen en moet ik noodgedwongen er een nieuwe image opzetten,daarbij zijn natuurlijk al mijn instellingen verdwenen. Het probleem is nu dat ik niet meer weet wat voor configuratie de desbetreffende monteur heeft gebruikt. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik Hotbird,Astra123 had maar ik ben een satelliet vergeten en ook de volgorde waarin zij stonden geprogrammeerd in mijn DM500. Is er op een of andere manier te zien via de DM in welke volgorde de LNBs staan en op welke satelliet ze staan gericht ?
DroomDoos Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Jep, naar je schotel klimmen, de diseqc switch bekijken en zoeken waar de kabels heen gaan.
Gast no9999 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Beadnkt voor het antwoord maar ik bedoelde dat ik ook niet meer wist waar de LNB op gericht waren. Dus Bv LNB1 op astra,Lnb2 Hotbird,etc,etc...... Heb net een half uur lopen puzzelen en heb alle 5 de satellieten weer gevonden. Zal de settings naar mezelf mailen dan hoef ik dit in ieder geval nooit meer mee te maken .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen