Ga naar inhoud

[all] waar de Cron en swap services vinden in Pli Iolite ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb Iolite 2008 geinstalleerd. Maar ik zie alleen bij services Firewall enable/disable staan. Waar kan ik de Cronjob activeren en de instellingen voor de swapfile vinden?

Geplaatst:

wat voor box?

Gesteld dat het een van de nieuwere is (7020, 600 of 500+) draait crond altijd, en moet je een swapfile in /etc/fstab configureren.

Geplaatst:

Het is de DB 600. Vreemd dat je nu de swapfile handmatig in fstab moet configureren dat was bij de vorige versie toch niet zo?

Maar goed, er zal wel een reden voor zijn.

Wat moet ik in deze file aanpassen als ik 16 of 32mb swap op mijn interne HD wil hebben?

//

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs defaults 0 0

/dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0

tmpfs /var tmpfs defaults 0 0

tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0

/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc /media/hdd auto defaults 0 0

Geplaatst:

bij vorige versies leek het alsof je swap activeerde, maar dat gebeurde niet (op een oe box).

Blijkbaar heb je al die tijd zonder swap gewerkt, en dat gaat ook prima eigenlijk. Geen echte reden om swap te activeren bij normaal gebruik, op de nieuwere boxen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
bij vorige versies leek het alsof je swap activeerde, maar dat gebeurde niet (op een oe box).
Blijkbaar heb je al die tijd zonder swap gewerkt, en dat gaat ook prima eigenlijk. Geen echte reden om swap te activeren bij normaal gebruik, op de nieuwere boxen.

Hoe verklaar je dit dan?

Code:
root@dm7020 ~ # free              total         used         free       shared      buffers  Mem:        61640        38920        22720            0         2140 Swap:       131064            0       131064Total:       192704        38920       153784

De PLI mensen hebben alleen de swap uit het menu gehaald omdat dat niet werkte. Via de webinterface werkt het wel.

Groeten,

Nick

Groeten,

Nick

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Geplaatst:
Origineel bericht van: nbrok

De PLI mensen hebben alleen de swap uit het menu gehaald omdat dat niet werkte. Via de webinterface werkt het wel.

't Is inderdaad uit 't menu omdat 't niet werkte. En 't is ook niet echt nodig; zelfs op m'n 7000 draai ik zonder swap.
We zullen 'ns kijken wat er fout ging.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen