Ga naar inhoud

[7025] diseqc 4/1 en 2/1 combi, wat kan je dan tegelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 7025 en aan de ene tuner een diseqc 4/1 hangen met de reeks 28.2 - 23,x - 19,2 en 13.

Nu wil ik aan de 2e tuner ook een hangen die heeft 19,2 en 28.2 (ik haal m van de TF af, dus hoef het dak niet op...)

Maar kan je dan b.v. opnemen van 19,2 en toch kijken/opnemen van 28.2?

Ik heb op dit moment de 1e tuner met 4/1 doorgelust naar 2, dus kan ik natuurlijk niet naar een andere satelliet kijken als ik opneem.

Aansluitende vraag, ik draai op CCcam, hoeveel zenders kan je (minimaal) tegelijk opnemen?

Kan ik vanaf CCcam (server) beter een andere cam draaien (mgcamd b.v.) om meer te kunnen, of maakt dat niks uit?

Ik vraag dit omdat ik met gbox/nwcam in het verleden zonder problemen 4 zenders tegelijk pakte nu kan ik max. 2 a 3 zender opnemen.

THX alvast!

Todays dummy is tomorrows expert!

Geplaatst:

ja je kan dan opnemen via tuner 1 op astra en kijken naar andere transpoder op astra via tuner 2 (en opnemen)

ook bij 28.2 zal dat werken

Je zal wel een probleem tegen komen mocht je een opname starten met tuner A (28-23-19-13) en dan willen gaan kijken naar vb 23

Hoe de box de voorkeur geeft aan welke tuner hij begint is niet te regelen denk ik.

CCcam kan tot 8 zenders aan (sla mij niet dood als ik mij vergis)

Mij gebeurd het wel regelmatig een 4 tal zenders (geen enkel probleem)

Heb reeds 8 gedaan maar box werd te traag.

Dreambox 500s-7025-8000hd

Geplaatst:

Als je de 2/1 diseq direkt op de 2e tuner van je dreambox aanluit kan je van verschillende sats opnemen. Mijn ervaring is dat hij normaal start met de tuner met de minste mogelijkheden bij mij tuner B.

Je tweede vraag is simpel het minumum aantal op te nemen kanalen tegelijk is 2 het maximum waarschijnlijk belangrijker is 8 (7 is mezelf gelukt voor test), zolang de tuners de goede zenders bereikbaar heeft kan je ze opnemen. De niet bereikbare kanalen worden licht grijs in je zenderlijst.

Greetz.............René

Geplaatst:

@ FNONAMUS

Ik heb een dergelijke opstelling en ik moet zeggen: het is lastig, ik ga dan ook binnenkort ook tuner twee voorzien van alle satellieten. Zoals jij als mede ex-topfield gebruiker weet kan je met de Topfield van tevoren aangeven op welke tuner er moet worden opgenomen, bij de Dream kan het dus kan het voorkomen dat de boel "bezet" is. Dan dus maar een tweede 4-1 diseqc switch want ik begin ook steeds meer van de 23.5 op te nemen.

Nog even een vraag: welke switch pas jij toe?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:
Nog even een vraag: welke switch pas jij toe?

Wat bedoel je precies, merk of type?

Ik ga er verder buiten niks aan veranderen, ik hoop binnen ongeveer een jaar een ander huis te kunnen in trekken smile

@F650gsrider, dat zou voor mij een voordeel zijn; ik neem bijna altijd van 19,2 op, en zou (als het klopt) de rest van de sats gewoon kunnen bekijken.
Geplaatst:

Er worden nogal wat problemen gemeld met de diseqc 2.0 switches dus ik wilde even weten welk merk en type probleemloos werken met de Dream 7025.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Heb vanmiddag de boel omgegooid en getest.

2 opnames op 19,2 en toen schakelen naar andere sats.

Opname van 28,2 werkt nu ook, zappen gaat (zonder opname op 28,2) over alle satellieten.

EDIT: volgens mij (heb ff het ruilen topic doorzocht) is het een:

Diseqc 2-1 switch merk Digiality

Van gebruiker Joep Meloen, misschien weet hij ut nog, maar hij reageert al een tijdje niet meer.

Kijk voor zijn profiel: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showprofile&User=24372

Geplaatst:

Wil nu 4 timer programma's opnemen: CSI op RTL4, Holland Sport NL3, Radar NL1, en Ugly Betty op Net5.

De laatste lukt niet, er gebeurd niks, de 1e 3 gaan zover nu te zien prima.

Kan iemand (via timers) soortgelijk testen, aub?

Ik zag na 2 lopende opnames de melding dat er geen vrije tuner was confused

Na handmatig schakelen gewoon her en der beeld.

Ik zag toen pas dat de 3e opname liep.

Ander vraagje; als je een 4/1 swich er op zou zetten is die beperking minder of ligt het aan het merk 2/1 swich?

Geplaatst:

Volgens mij kan de oorzaak zijn dat je Disecq 2.0 switches gebruik, de Dream heeft moeite met het 2.0 protocol, bij mij werkt de Spaun 2.0 wel maar de edison en digialty niet. Ik heb inmiddels 3 niet te gebruiken 4/1 switches liggen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik draai nu Ronaldd van de 13e en daar loopt het redelijk goed in.

In de Oozoon het zelfde betere resultaat, maar wilde toch even kijken naar het werk wat Ronaldd allemaal had gedaan smile

't is hobby dus ik ga er binnenkort 2 Spauns 4x1 aanhangen, dan kan de 2x1 door de TF5500 gebruikt worden voor 19,2 en 23,5.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen