Happy2000 Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Geplaatst: 25 januari 2008 Nee je moet de tar.gz file niet uitpakken maar in zijn geheel in de /tmp zetten. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast RogerFM Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Oké.....dat heb ik gedaan. Maar als ik dan naar Telnet ga en daar dan tar -xvzf /tmp/GlassLine-and-MovieList10.tar.gz -C / in toets en vervolgens op Enter druk. Zie ik dus NOT FOUND tevoorschijn komen. Doe ik iets fout met Telnet? Moet de DB uit/aan staan? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt me om een of andere manier niet!!! Dit is wel de eerste keer dat ik Telnet gebruik!!!
Happy2000 Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Geplaatst: 25 januari 2008 Ik neem aan dat je wel met telnet eerst inlogt op de dreambox? en daarna het commando geeft. Anders gebruik je, je oude methode. Eerst uitpakken en dan naar de dreambox kopieeren in de root, dus niet in de map /tmp/ In de root zie je ook de map /usr/ en wat je uitgepakt hebt begint ook met de map /usr/ dan wordt alles ook op de goeide plaats gezet. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Harley Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Op uitvoeren klikken, na openen deze link Host name > dreambox invullen, inloggen met root, met rechtermuisknop de naam tar -xvzf /tmp/GlassLine-and-MovieList10.tar.gz -C / plakken, en klaar. Pas wel op dat je niet een spatie teveel aan het eind knipt/plakt, werkt het niet kwam ik zelf ook achter. VU+ Duo2 - PrismCube
Gast RogerFM Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Home/Root...bedoel je zeker. Hij staat er in maar werken, nee niet echt. Doe zeker iets heel ergs dom¿
Gast RogerFM Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Voor de mensen die weer eens een ander aanzicht wil hebben op hun 7025 heb ik de Nemesis GlassLine aangepast en veranderingen aangebracht voor de Ronaldd image van 13-01-08. Tot zover we hebben kunnen testen loopt de skin goed Het instaleren van de skin is echter wel voor eigen risico, dus als je dreambox het begeeft of in brand vliegt dan moet je niet bij mij wezen Hier kun je de skin downloaden Nemesis GlassLine voor Ronaldd 13-01-08 Veel succes en sterkte. Ik had deze GlassLine dus uitgepakt en tussen de skins gezet, DB opnieuw opgestart, en? Steeds een blauw scherm en steeds opnieuw opstarten. DUs dit was het ook niet. Kom er echt niet meer uit......
Happy2000 Geplaatst: 26 januari 2008 Auteur Geplaatst: 26 januari 2008 Tja een cursus tar.gz installeren moet je misschien eerst maar eens doen Het is echt niet zo moeilijk hoor, en je moet dan niet alleen de skin installeren maar de rest ook wat er bij zit. Maar goed ik probeer het nog 1 keer maar dan met putty. Kopieer de GlassLine-and-MovieList10.tar.gz file in de /tmp/ map van je dreambox. Download het programma puttytel.exe wat Harley4 een paar berichten terug hier heeft geplaatst. Start het programma op. Kies bij 'Connection' type telnet. Vul nu bij 'Host name or (ip adress)' je ip adres van de dreambox in. Druk nu op de knop 'Openen' Nu zie je staan in een zwart scherm: dm7025 login: type hierachter in: root en druk op enter. Nu zie je staan: root@dm7025:~$ Type nu in: tar -xvzf /tmp/GlassLine-and-MovieList10.tar.gz -C / En druk op enter. Nu wordt alles uitgepakt. Puttytel.exe afsluiten, dreambox herstarten, skin kiezen klaar. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Bambike Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Héél mooie skin. Werkt perfect, enkel geen preview te zien. Hoe kan de video preview uitgezet worden? Heb liever niet dat de opnames beginnen spelen als ik de video-knop indruk BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
jph Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Origineel bericht van: Bambike Héél mooie skin. Werkt perfect, enkel geen preview te zien. Hoe kan de video preview uitgezet worden? Heb liever niet dat de opnames beginnen spelen als ik de video-knop indruk Wanneer je in de filmlijst zit druk je op de menu knop en daar ergens kan je deze uitschakelen (video preview denk ik). ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast RogerFM Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Origineel bericht van: Happy2000 Tja een cursus tar.gz installeren moet je misschien eerst maar eens doen Het is echt niet zo moeilijk hoor, en je moet dan niet alleen de skin installeren maar de rest ook wat er bij zit. Maar goed ik probeer het nog 1 keer maar dan met putty. Kopieer de GlassLine-and-MovieList10.tar.gz file in de /tmp/ map van je dreambox. Download het programma puttytel.exe wat Harley4 een paar berichten terug hier heeft geplaatst. Start het programma op. Kies bij 'Connection' type telnet. Vul nu bij 'Host name or (ip adress)' je ip adres van de dreambox in. Druk nu op de knop 'Openen' Nu zie je staan in een zwart scherm: dm7025 login: type hierachter in: root en druk op enter. Nu zie je staan: root@dm7025:~$ Type nu in: tar -xvzf /tmp/GlassLine-and-MovieList10.tar.gz -C / En druk op enter. Nu wordt alles uitgepakt. Puttytel.exe afsluiten, dreambox herstarten, skin kiezen klaar. INVALID GZIP MAGIC krijg ik nu. Ik doe toch echt wat jullie vertellen.
Happy2000 Geplaatst: 26 januari 2008 Auteur Geplaatst: 26 januari 2008 Bestand opnieuw downloaden van mijn site, lijkt erop dat hij beschadigd is bij jou. Wel even renamen naar GlassLine-and-MovieList10.tar.gz als hij GlassLine-and-MovieList10.tar.tar heet. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Laverda Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Hallo Reinder, Weer perfect deze skin. alleen vind ik het jammer dat op jou site "Timer" als eerste regel in menu staan maar in de uiteindelijke skin niet. Zou je dit kunnen aanpassen? Bij voorbaat dank. Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Happy2000 Geplaatst: 26 januari 2008 Auteur Geplaatst: 26 januari 2008 Klopt bij jullie is het zoals het origineel is, ik zal bij een volgende update de timer boven in de lijst zetten. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gompje Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Super! klein vraagje, bij jouw zie bij de opgenomen bestanden meer opties als: mappen, hernoemen etc. ik heb deze niet met de originele image... mis is wat? ---------------- Dreambox 7025+; 2x DVB-C Caiway Digital; 1TB Linux NAS; open PLi 1.0 Dreambox 800HDse; DVB-C Caiway Digital HD; open pli 2.0 beta
Gast Ketpetje Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Ik krijg het scherm na installeren van de glassline niet meer in het midden van het scherm, de letters gaan net iets te ver naar links van het scherm, waardoor ik de eerste letters niet kan lezen. Wat kan ik hiertegen doen. (ik ben geheel nieuw in het dreambox verhaal) Bij voorbaat dank. Jurgen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen