Ga naar inhoud

[7000S] krijg geen settings meer in DB met Gemini 4.2

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: edje-ken
Ik heb hier het omgekeerde probleem met de gemini.
Ik kan me zenderlijst er heel mooi inladen en dan werkt het goed.
Echter als ik ga scannen en laad dan de lijst naar de pc toe is de hele lijst leeg en krijg de melding 8800 fouten.
Dus je bent niet de enige met problemen met de zenderlijst.

edje

Vandaag geruime tijd lopen zoeken met een soortgelijk probleem: Dit wordt kennelijk veroorzaakt door een Service van MTV op Hotbird. Deze service bevat een serie vreemde karakters die een linefeed in het bestand "services" veroorzaken. Daardoor krijgt dreamboxedit geen gegevens in juiste volgorde, en er staan dan ook duizend-en-een foutmeldingen a-la missing of incorrect parameter... dreamboxedit skipt namelijk alle services komen na deze fout in het services-bestand omdat het hele format niet meer klopt.

Kijk eens in de log van Dreamboxedit of je die foutmelding ziet en zoja, waar ie voor het eerst optreedt... Hope this works, ik kan je het gewraakte stuk niet laten zien omdat ik het na oplossen weggegooid heb.

Overigens is de oplossing om het corrupte stukje uit de services te knippen met een (UNIX)teksteditor.
Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
ja ik koos altijd de optie in dreamboxedit om te rebooten en dat werkte altijd maar nu niet meer. met de knop reload settings heb ik nog nooit succes gehad

Corresponderen de instellingen tussen dreamboxedit en gemini voor wat betreft webserverpoort? Deze zijn te vinden in gemini onder netwerk instellingen, en in dreamboxedit onder "Options", tabblad "Profiles" kopje "Dreambox HTTP Server port". Moet kloppen met elkaar en is nodig voor het (correct) uitvoeren van een reload.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen