johndegr Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Hoi, Ik heb een ch3wnas gekocht en deze is prima geconfigureerd voor mijn pc en externe Archos. Wifi allemaal zichtbaar.Dit werkt dus. Echter zit ik niet helemaal goed met mijn poging mijn 7000 te mounten aan deze NAS. Alles is wel goed ingevuld denk ik, echter probleem zit in het benamen van de servers en dir. Graag advies, wat ik moet invullen c.q. verkeerd heb gedaan. Vast bedankt John
DMX Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Hoi John, Ik heb hem hier sinds kort ook draaien en een mount gecreëerd van de Dreambox naar de NAS. Ik heb alleen i.v.m. tijdgebrek nog niet zo goed kunnen testen (o.a. met de r/w size). Ze staan in contact met elkaar via een 54g draadloze verbinding. MP3's afspelen van de NAS naar Dreambox is geen probleem. Kleine videobestanden ook niet. Bij grotere bestanden (>500MB) heb ik soms freezers. De box reageert dan nergens meer op. Als je maar lang genoeg wacht gaat ie wel weer verder. (Zal wel met de buffersize te maken hebben) Voor het gemak heb ik een directory NAS op mijn interne harddisk gemaakt om snel toegang te krijgen naar de NAS via de bestandsmodus. (In het begin moest ik helemaal terug naar de root). In de bijlage een printscreen van de mount instellingen. Je moet in ieder geval naar de rootmap verwijzen op de NAS (HDD_a) en op de NAS een (netwerk)gebruiker met wachtwoord aanmaken en die invoeren in de mountconfiguratie. Wat ik me afvraag is of je in de smb.conf (bij Gemini in de /var/etc/)de workgroup kan aanpassen, want dan kun je volgens mij direct naar de verschillende mappen mounten. Maar zoals gezegd, moet ik hier nog eens (in een vrij uurtje) dieper induiken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Hou me op de hoogte van je bevindingen! Groeten, DMX
johndegr Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 Hoi DMx, Bedankt voor je info. Kom er nog niet uit. Alles zo ingevuld zoals jij. Moet je als user en paswoord je dream paswoord of je ch3nas paswoord gebruiken? John
henkie v Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 je droombox maakt connectie met de nas dus hier vul je het ww in van je ch3snas (spaties in de share kunnen soms problemen geven) VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
dagg Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 hoihoi Origineel bericht van: johndegr Alles zo ingevuld zoals jij. ik hoop het niet _exact_ ... op je dreambox moet bestaan de directorie /var/mnt/hdd/NAS, op je nas moet er een share zijn die heet HDD_a, dus benader op //192.168.100.50/HDD_a (volgens het voorbeeld heh; ip ook veranderen natuurlijk). Als je nu nog problemen hebt dan de flash upgraden naar een recente versie, en je kunt evt nog smbfs proberen dan. dagg. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
johndegr Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 Hoi Allemaal, Het is mij gelukt, werkt nu prima. van Via smbfs en juiste wachtwoord invulling. /media/hdd/NAS en hdd_a Allemaal bedankt voor jullie inbreng John
hce Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Ik heb ook een ch3snas aangeschaft maar krijg een CIFS mount niet voor elkaar. De rootmap van de nas heet Volume_1 Die map kan ik na invullen user/pass vanaf een normale PC benaderen, lezen schrijven verwijderen gaat prima. Nu vul ik op de DB7000 (pli jade) het volgende in: Filesystem Type: 1 (cifs) Client Directory: /media/server1 Server Directory: Volume_1 Remote Host Name/IP: 192.168.1.2 Username en password zijn goed ingevult. Echter mounten lukt simpelweg niet. Bij linux ext.: het vinkje weghalen heeft ook niet geholpen, de rest van de opties (rw enzo) staan op default. Fun Plug is op de ch3snas geinstalleerd, maar denk niet dat die roet in het eten gooit. Met samba en nfs heb ik nooit gewerkt, cifs heeft wel mijn voorkeur. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Edit: ik heb de laatste firmware op de nas DM7000S - een image - Triax en rotor
johndegr Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Geplaatst: 26 september 2008 Hoi, Ik had een ch3Wnas en gebruik de samba instellingen John
hce Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Na wat gepruts heb ik met dezelfde instellingen ineens wel connectie Vreemd maar het werkt DM7000S - een image - Triax en rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen