Ga naar inhoud

[7025+] hoe toetsen layout veranderen van remote (zoals bij een 7020) ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, in het verleden een 7020 gehad.

Nu een 7025+ werkt allemaal uitstekend met een sat en cable tuner.

nu mijn vraag: bij de 7020 had je de mogelijkheid om de toetsen layout van de remote te wijzigen in het menu.

Bij de 7025+ kan ik de instelling niet meer vinden, klopt dit ?

bedankt voor de reacties

Geplaatst:

Er is op het IHAD forum wel een plugin om de keymap om te zetten naar Neutrino layout, maar dat is niet wat je zoekt neem ik aan?

Voor zover mij bekend is er geen functie standaard aanwezig om je keymap te wijzigen, dus dan wordt het keymap.xml met de hand aanpassen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Dat is zeker niet aan te raden omdat andere functies dan niet meer (goed) werken.

Bij de 7025 zul je gewoon even aan de standaard enigma layout moeten wennen. Dat is de beste oplossing. Een paar dagen en je weet niet meer anders.

Ron

Geplaatst:

Hoi Rob,

Ja klopt wel ! inderdaad dat was het Neutrino layout, daarmee kan je dus de pijltjes knoppen wijzigen, dat vond ik toen altijd prettiger.

Ok, dus een plugin, duik ik even in,

Bedankt !

Geplaatst:

Hoi Tox,

Mee eens, maar ja je weet hoe het gaat als je wederhelft zich er inmengd, en verteld niets te begrijpen van de toets indeling !

nou ja, anders zoekt ze maar een vent met een 7020 !

Bedankt !

Geplaatst:
Origineel bericht van: Martijntje
Hoi Tox,

Mee eens, maar ja je weet hoe het gaat als je wederhelft zich er inmengd, en verteld niets te begrijpen van de toets indeling !

nou ja, anders zoekt ze maar een vent met een 7020 !

Bedankt !

Wat is er mis met de toetsen dan.

My DM7025 is MiLo-powered

Geplaatst:

Toch raad ik je aan dat soort "patches" niet te gebruiken.

Dream heeft zelf bewust die mogelijkheid niet geboden in enigma2 omdat ze met de toetsen nog van alles van plan zijn. Er komt een dag dat zo'n patch niet meer werkbaar is en je alsnog zult moeten wennen aan de standaard layout.

Volgens mij is ook het enige dat anders is, de functie van de OK en pijltoetsen. Daar ben je zo aan gewend. Ik wel in ieder geval en ik had "vroeger" ook mijn enigma 1 boxen altijd handmatig op "Neurtino" ingesteld. Nu heb ik dus alles op enigma staan en dat bevalt me na enige gewenning prima.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Toch raad ik je aan dat soort "patches" niet te gebruiken.
Dream heeft zelf bewust die mogelijkheid niet geboden in enigma2 omdat ze met de toetsen nog van alles van plan zijn. Er komt een dag dat zo'n patch niet meer werkbaar is en je alsnog zult moeten wennen aan de standaard layout.
Volgens mij is ook het enige dat anders is, de functie van de OK en pijltoetsen. Daar ben je zo aan gewend. Ik wel in ieder geval en ik had "vroeger" ook mijn enigma 1 boxen altijd handmatig op "Neurtino" ingesteld. Nu heb ik dus alles op enigma staan en dat bevalt me na enige gewenning prima.

Gebruik deze "patch" nu al weer een paar maanden en het werkt prima, wij vinden het natuurlijker (logischer) pijl omhoog naar een volgend kanaal, pijl omlaag kanaal terug.
Ik laat iedereen vrij of hij de "patch" wel of niet wil gebruiken, ons bevalt het prima. Dus doe er je voordeel mee.

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen