Gast rakejake Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 ik heb onlangs een dm7025+ aangekocht, en zou graag een harde schijf insteken. welke harde schijf(merk) is geschikt voor de dreambox. ik heb mij laten wijsmaken dat een harde schijf voor pc niet zo geschikt zou zijn voor de dreamboxen. welke snelheid moet die schijf hebben? ik zou mij een harde schijf willen kopen van 250gb of meer.Afhankelijk van het prijsverschil. graag uw mening groetjes
Ron Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Zoals jezelf al zegt, je hebt je wat laten wijs maken. Normale PC disk, niet te groot (daar heb je niets aan). 160GB western Digital of MAXTOR of Samsung is prima. Wel IDE en dus niet S-ATA. 160GB = minimaal 80 uur video en die krijg ik in de praktijk niet vol. Ron
Gast brombeer Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Hallo, Voor het serieuze werk heb ik een 7025 met een samsung 250 gyg .(gewoon dus een pc hdd) Gaat prima met deze hdd en is ook erg stil. Grote van de schijf is niet zo belangrijk ,kijk wat je opneemt en hoeveel reserve je wilt hebben. Maar kijk ook toekomstgericht,hier wil ik mee zeggen dat moeders ook een 160 gyg vol wist te krijgen dus een 250 zal haar ook wel lukken. Moi Brombeer.
Haakneus Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Ikzelf heb een normale 160 GB Hitachi erin, wat perfect werkt. Ik hoor ook goede verhalen over de 2,5" laptop disken (wel een frame-pje kopen, anders past het niet), omdat die wat minder warm worden. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
f650gsrider Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Sinds kort is er een serie AV schijven van Western Digital eenvoudig verkrijgbaar en ben daar zelf zeer tevreden over o.a vanwege geluid maar zeker qua warmte ontwikkeling. Greetz.............René
Fiene56 Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Origineel bericht van: brombeer hier wil ik mee zeggen dat moeders ook een 160 gyg vol wist te krijgen dus een 250 zal haar ook wel lukken. Daarom heeft de mijne een eigen db met een 400Gb er in, want de 250 was dus te klein. (er zijn te vele series op de tv) Dus ook de 400 Gb van samsung is geen probleem. grt VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Gast rakejake Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 bedankt voor jullie reacties hiermee ben ik voldoende geinformeerd groetjes
Gast roger is here Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Ik heb er zelf een laptop schijf in zitten(nu nog 40gig) Ben er erg tevreden over,lekker stil en niet heet. Met een beetje beunwerk prima in te bouwen, ik heb een bracket van een oude server gebruikt. De schijf zelf is van onder vast geschroefd(ook de rubberjes gebruikt) Groot http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/db%20binnenkant%20hd.JPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen