Ga naar inhoud

[500S] Beeld en geluid Dreambox “niet” gelijk / synchroon

Aanbevolen berichten

Gast gerard0610
Geplaatst:

Ik heb een vervelend probleem waar ik maar niet uitkom.

Een kennis, die ik support, heeft het probleem dat het geluid na verloop van tijd uit fase begint te lopen

Info:

- DM500S (geen plus)

- getest zonder iets er tussen (geen DVD-recorder etc.), alleen een scart kabel.

- getest met Plasma TV en een oud model bakbeest (beeldbuis)

- Getest met Helenite en Iolite versie 2007 en laatste versie 2008.

- Geluid komt later. Na b.v. een uur kijken ca 1/4 sec. (en dat merk je). Na 3h ca 1 sec. en dat is echt niet te hebben.

Daarna heb ik mijn DM500S aangesloten (welke bij mij dit effect nog nooit heeft gehad) bij hem aangesloten en geluid en bleed bleven ook bij hem in fase lopen.

De DM500S van mijn kennis nu bij mij aangesloten en ook bij liep het beeld en geluid na enige tijd uit fase. Niet om naar te kijken. Ik heb ook nog een 100Hz TV model bakbeest (beeldbuis).

Kan iemand me een hint geven waar dit door veroorzaakt kan worden en wat je er aan kan doen?

Groet

Gerard

Geplaatst:

Dat zall inderdaad wel een cloon zijn want die hebben vaak last van 4 klachten.

1. Tuner instabiel

2. Flash raakt vaak "zomaar" leeg waardoor je steeds opnieuw je image moet flashen

3. Geluid en beeldsynchronisatie problemen

4. RAM geheugen gaat vaak defect.

Ron

Gast gerard0610
Geplaatst:

Het blijkt inderdaad een clone te zijn.

Hij had deze 2e hands gekocht en geen wonder dat hij dit probleem heeft.

Hij vertelde me dat hij dit al vanaf het begin had (ruim 1 jaar geleden)en dat ik het misschien wel voor hem op kon lossen door er een andere Image op te zetten.

Nou mooi niet dus.

Wat zal hij balen. Geld uitgegeven en nu nog met de ergernis zitten.

Inderdaad kan je weer herstellen door even naar een ander kanaal te gaan en weer terug, maar dat is niet bepaald prettig als je naar een film of zo kijkt. En aal zeker niet als je iets op wil nemen.

Tja, uitkijken dus is de boodschap.

Voor eenieder voeg ik de link toe waar de de verschillen vermeld staan, zodat hij en anderen een dergelijke gang van zaken in de toekomst kunnen voorkomen.

Bron:

h##p://***.altsa^.be/detail-ontvanger/dreambox-clone.html]Uitwendige herkenningspunten Clone DM500[/url]

#) Weet iemand hoe ik hem toch nog zou kunnen helpen (anders dan hem te verwijzen naar de persoon te gaan waar hij deze gekocht heeft)?

Bedankt voor jullie hint(s).

Groet

Gerard

Geplaatst:

Je kunt ook dit speciaal progje in /var zetten. Het helpt een beetje...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Gast gerard0610
Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
't Is zeker een kloon en 't probleem is ook op te lossen:
Schakel "Enable fast zapping" uit in Dreambox settings/User interface settings/OSD options.

Iedereen bedankt voor de reacties.
In zijn geval werkt deze oplossing.

Bedankt en hopelijk is dit voor iedereen waarschuwing om attent te zijn en daarmee problemen te voorkomen.

Groet
Gerard

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen