bander Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Hallo Allemaal ik probeer al enige tijd vlc werkend op mijn dreambox te krijgen. Wat ik wil is dus films (avi, mpeg, etc) die op mijn pc staan afspelen op mijn dreambox. Ik heb meerdere tutorials geprobeerd alleen wordt er in deze altijd gesproken over vlc.cfg,vlc.so en vlc.xml en/of movieplayer.xml ALLEEN deze bestanden vindt ik niet. Ik draai gemini 3.20 en heb de plugins geinstalleerd en op mijn pc heb ik de nieuwste vlc 0.86D, verder heb ik een share aangemaakt en hierop iedereen rechten gegeven. Vanalles geprobeerd (ook firewall aangepast) alleen lukt het niet.Als ik in mijn dreambox de vlc plugin opstart krijg ik een leeg scherm en kan je daar wel een "server editten" , dit gedaan ipadres van mijn pc ingevuld poort 8080 en de share "/dreambox" verder kan je ook opgeven een telnet account en wachtwoord deze heb ik "default" gelaten. Wanneer ik nu dus probeerd te konnekten gaat hij zoeken en komt met een time-out (vlc draait wel op de pc). Graag wat hulp hierbij. alvast bedankt
satfly Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Hoe heb je VLC op je PC opgestart? Volgens de tutorial die ik heb gevolgd moest dit (op een windows systeem) met de volgende opdracht in de snelkoppeling: "C:\Program Files\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http Ik heb het onder Ronaldd werkend gekregen, zonder enige .cfg of .xml file aan te passen. Gewoon de plugin gedownload en de gegevens ingevuld in het scherm (via de server edit knop waar jij het over hebt). Keep firing, Assholes!
bander Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 Hoi Satfly ik heb , net als jij , ook de snelkoppeling aangepast. Wat vul jij in bij server edit ? moet je hier een username en/of wachtwoord ook vermelden of hoeft dit niet? De share vul ik zo in : /movie (share op pc is d:\movie) is dit goed ? en wat er bedoelt met het telnet account ? alvast bedankt
satfly Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Zie screenshot voor mijn instellingen. De username en wachtwoordgegevens stonden er standaard al in, dat zal dus wel standaard zijn voor VLC. Of je wel of niet iets hebt geshared op je PC maakt m.i. niet uit, aangezien je de files benadert via de VLC die op je PC draait. Dus zo lang de client (dreambox plugin) de server (VLC op PC) kan bereiken gaat het goed. En dat is een kwestie van firewall-configuratie en wachtwoorden. Keep firing, Assholes!
satsapper Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 bij mij op de 7025 werkt het prima, als je VLC opstart op de pc dit er achter zetten (vlc.exe" --extraintf=http). succes. Dreambox 7020 Gemini 4.5 Drtic vanaf CF DM8000HD + hdd Gemini 4.4 Arcon 57cm schotel+rotor nslu2+usb hd 500gig
bander Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 hoi, ik heb het geprobeerd maar krijg de error "connection refused" Op mijn pc (xp) log ik wel in met een username password wat doe ik verkeerd
Hoeba Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: satfly Hoe heb je VLC op je PC opgestart? Volgens de tutorial die ik heb gevolgd moest dit (op een windows systeem) met de volgende opdracht in de snelkoppeling: "C:\Program Files\VLC\vlc.exe" --intf wxwin --extraintf=http Ik heb het onder Ronaldd werkend gekregen, zonder enige .cfg of .xml file aan te passen. Gewoon de plugin gedownload en de gegevens ingevuld in het scherm (via de server edit knop waar jij het over hebt). Kun je de link voor die plugin plaatsen, ajb? Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
bander Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Geplaatst: 30 januari 2008 @ hoeba , de plugin kun je gewoon via de blue-panel downloaden . @ de rest het is opgelost , bleek dat de dreambox niet kan connecten met een Xp waar een username/password op staat , krijg je connection refused, moet er wel bij zeggen dat de kwaliteit bedroefend slecht is. Ik heb ook de instellingen aangepast , bitrate=5000, scherm 756x568 (of zoiets) maar dan gaat het allemaal erg schokkerig terwijl ik een Core2duo 2,4 Ghz met 2 Gig ram heb, jammer Maar allemaal bedankt
satfly Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: bander @ de rest het is opgelost , bleek dat de dreambox niet kan connecten met een Xp waar een username/password op staat , krijg je connection refused, moet er wel bij zeggen dat de kwaliteit bedroefend slecht is. Ik heb ook de instellingen aangepast , bitrate=5000, scherm 756x568 (of zoiets) maar dan gaat het allemaal erg schokkerig terwijl ik een Core2duo 2,4 Ghz met 2 Gig ram heb Mooi dat het werkt! Vreemd van dat XP-wachtwoord. Op mijn WinXP account zit ook gewoon een password. Wel heb ik voor mijn dreambox nog een apart account aangemaakt i.v.m. de CIFS-mounts die ik ook heb gemaakt. Misschien dat het daarom bij mij toch werkte. Keep firing, Assholes!
satfly Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Wat het schokken betreft, dat zal je moeten oplossen door de resolutie en bitrate instellingen wat omlaag te brengen. Je PC mag dan snel zijn, audio en video moeten wel even realtime gecodeerd en over het (W)LAN verzonden worden. Als PC of (W)LAN het niet kan bijbenen dan gaat het schokken. Een bitrate van max 2500 met een wat lagere resolutie zal vast een acceptabel beeld geven. Kijk ook vooral even naar de resolutie van de bronbestanden op je PC, en stel de VLC plugin maximaal op deze waarde in. Keep firing, Assholes!
jph Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: satsapper bij mij op de 7025 werkt het prima, als je VLC opstart op de pc dit er achter zetten (vlc.exe" --extraintf=http). Weet er iemand of je dan bij een mac ook iets moet achterzetten ? ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen