Ga naar inhoud


Werkt een voip lijn het zelfde als ISDN?


Aanbevolen berichten

Vanmorgen was ik aan het uitbellen over voip, tijdens het gesprek kreeg ik op mijn wifivoip telefoon een binnen komende oproep. De wifi stond met de zelfde sip als mijn voip tel mijn vrouw kon gewoon opnemen en het gesprek voeren zonder dat er storing op de lijn was. Ik heb dit niet eerder mee gemaakt en vraag mij af of je dan altijd bereikbaar bent. Voip in je modem en gelijk op de pc gaat niet dat weet ik uit ervaring. Dat je met meerdere telefoons de zelfde sip in kunt stellen weet ik ook maar ik heb altijd gedacht dat als je met een in gesprek was dat de rest niet werkte.

Is voip over wifi een ander protocol?

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voip staat los van wifi

mocht je bandbreedte het toelaten dan kun je meerdere sipaccounts gebruiken tegelijkertijd (voip)met verschillende nummers

zie het maar als verschillende telefoonlijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook inderdaad, met als beperking je upload bandbreedte. Je kan (tenzij je aanbiedende SIP provider dit limiteert) een onbeperkt aantal toestellen aanmelden op dezelfde SIP server account en vervolgens gaan ze ook allemaal over.

 

Met een beetje breedbandlijn (1mbit upload) haal je zeker 8 gesprekken tegelijk (afhankelijk van codec)

Wire telegraph is like a very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA.Radio works the same: you send signals here,they receive them there.The only difference is there's no cat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...