Gast john340 Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 iemand ervaring met of een tip voor dit probleem? ik wil mijn Dreambox500s mounten met een Sitecom MD-250 netwerk schijf. Dreambox hangt in een netwerk met met Pc's via een router, en is via DCC gewoon te benaderen. Ook het mounten naar de harddisk op de pc lukt gewoon, maar ik wil graag de nas gebruiken omdat ik niet de pc dag en nacht aan wil laten staan. wat ik al gedaan heb: mount gemaakt in de DB met de volgende instellingen: - ip adres van de nas - cifs - dir: dream - local dir: /hdd - user: dreambox - pw: root - extra: nolock, rzise=8192 wsize=8192 Op de sitecom Nas: - gebruiker: dreambox - pw : root - dir dream aangemaak en hierin een map movie gezet - netwerk verbinding gemaakt in pc met schijfletter : x op de pc werkt alles correct en kan ik de schijf moeiteloos benaderen en naar schrijven etc. bij het mounten via de dreambox krijg ik de melding "failed" Ik heb er op dit forum al heel veel over gelezen maar geen oplossing kunnen vinden.... wie heeft de gouden tip ? alvast mijn dank ! JOhn
Harley Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Geen verstand van een 500, maar op een 7025 is gebruiker en password net andersom. VU+ Duo2 - PrismCube
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen