Alfi Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Geplaatst: 10 februari 2008 Beterschap! Als ik die aanpassing zou kunnen doen had ik het gedaan, maar zou eerlijk niet weten hoe dat moet... Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
hemertje Geplaatst: 10 februari 2008 Geplaatst: 10 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Beterschap! Als ik die aanpassing zou kunnen doen had ik het gedaan, maar zou eerlijk niet weten hoe dat moet... Alfi uit de PLi Wiki, http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=SkinDesign [citaat] Widget positions/size can be specified as a percentage of the parent widget: e.g. ©positions/©size have been extended with an optional 'c' specification. The 'c' takes the center postion of the parent (client)rectangle. Use it in the same way as the 'e' specification. To center a widget of 500 by 300 pixels: position="c-250:c-150" size="500:300". Relative position indicators ('e' and 'c') can now also be used in the section, for *.pos.x and *.pos.y values Most osd info items can be used more than once. This way you can for example show the channel name in both the mini- and maxi-zap modes, or in fact even multiple times in the same widget, if you like. See the MediaPLi skin for examples, all features are used. [/citaat] PAL = 625 beeldlijnen NTSC = 480 beeldlijnen dus door de schermen bv vanaf het midden of oorsprong een relatieve positie te geven zakken de onderste schermen niet door het beeld in de NTSC modus omdat je bij hare coordinaten die wel passen binnen PAL maar niet binnen NTSC over de 480 beeldlijnen gaat succes! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Alfi Geplaatst: 11 februari 2008 Auteur Geplaatst: 11 februari 2008 Hemertje, Ik vrees dat dit een beetje boven mijn hoofd gaat, tenzij ik me vol op skin design ga storten. Helaas kan ik daar met de beste wil van de wereld geen tijd voor maken. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
rosbag Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Ik heb deze Screwed stone geinstalleerd op mijn DM7000 . en ik heb het Plicon pakketje geinstalleerd . maar wat ik ook doe ik zie geen plicons verdschijnen . Ik heb Plicons wel AANgezet .en zijn ook zichtbaar in MV . Heb deze skin ook gedownload vanuit het menu echter met hetzelfde resultaat. geen plicons dus . Wie weet raad? -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Alfi Geplaatst: 13 februari 2008 Auteur Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: rosbag Ik heb deze Screwed stone geinstalleerd op mijn DM7000 . en ik heb het Plicon pakketje geinstalleerd . maar wat ik ook doe ik zie geen plicons verdschijnen . Ik heb Plicons wel AANgezet .en zijn ook zichtbaar in MV . Heb deze skin ook gedownload vanuit het menu echter met hetzelfde resultaat. geen plicons dus . Wie weet raad? De versie die in het menu staat heeft geen PLicons. Installeer de download in dit topic zoals in de eerste post beschreven, en enable de icons in de osd settings, dan zou het moeten werken. (Natuurlijk wel de "Plicon Screwed Stone version" skin selecteren na installatie) Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
rosbag Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: rosbag Ik heb deze Screwed stone geinstalleerd op mijn DM7000 . en ik heb het Plicon pakketje geinstalleerd . maar wat ik ook doe ik zie geen plicons verdschijnen . Ik heb Plicons wel AANgezet .en zijn ook zichtbaar in MV . Heb deze skin ook gedownload vanuit het menu echter met hetzelfde resultaat. geen plicons dus . Wie weet raad? De versie die in het menu staat heeft geen PLicons. Installeer de download in dit topic zoals in de eerste post beschreven, en enable de icons in de osd settings, dan zou het moeten werken. (Natuurlijk wel de "Plicon Screwed Stone version" skin selecteren na installatie) Alfi (Ter info: Deze Skin is inmiddels ook te downloaden via de Downloadmenu) Heb ik allemaal gedaan/geprobeerd . heb zowel degene in deze draad gedownload en geinstalleerd als die ik via het menu gedownload heb . maar geen PLicon te zien in de skin . In de OSD Settings staat ook alles enabled . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Alfi Geplaatst: 13 februari 2008 Auteur Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: rosbag (Ter info: Deze Skin is inmiddels ook te downloaden via de Downloadmenu) Ow! Dat had ik even gemist! (Dankjewel Hemertje!) Origineel bericht van: rosbag Heb ik allemaal gedaan/geprobeerd . heb zowel degene in deze draad gedownload en geinstalleerd als die ik via het menu gedownload heb . maar geen PLicon te zien in de skin . In de OSD Settings staat ook alles enabled . Mmmm, da's op z'n minst raar te noemen. Wat voor DB heb je en welke PLi versie draai je? Zijn er anderen op dit forum die dit probleem ook zien? Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
rosbag Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: rosbag (Ter info: Deze Skin is inmiddels ook te downloaden via de Downloadmenu) Ow! Dat had ik even gemist! (Dankjewel Hemertje!) Origineel bericht van: rosbag Heb ik allemaal gedaan/geprobeerd . heb zowel degene in deze draad gedownload en geinstalleerd als die ik via het menu gedownload heb . maar geen PLicon te zien in de skin . In de OSD Settings staat ook alles enabled . Mmmm, da's op z'n minst raar te noemen. Wat voor DB heb je en welke PLi versie draai je? Zijn er anderen op dit forum die dit probleem ook zien? Alfi Hallo Alfi, Ik heb een DM7000 , Draai Pli IOLITE . VAR op USB-stick . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Alfi Geplaatst: 13 februari 2008 Auteur Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: rosbag Hallo Alfi, Ik heb een DM7000 , Draai Pli IOLITE . VAR op USB-stick . Hier ook een 7000 met als enig verschil /var op de hdd. Mijn osd instellingen zijn als onder. Misschien zit daar het verschil in? Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
rosbag Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: rosbag Hallo Alfi, Ik heb een DM7000 , Draai Pli IOLITE . VAR op USB-stick . Hier ook een 7000 met als enig verschil /var op de hdd. Mijn osd instellingen zijn als onder. Misschien zit daar het verschil in? Alfi Heb hem net zo ingesteld als bij jou maar nog geen plicon te zien. vind het wel vreemd . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Gast dreamboxsat Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 rosbag, Ik heb precies hetzelfde! Ik heb dus in de mv epg wel plicons maar niet in de screwed stone plicon skin terwijl ik deze wel uit het downloadmenu heb opgehaald. DM7000 met var op usb ! ook al met diverse osd instellingen gespeeld maar zonder resultaat.....
Alfi Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Geplaatst: 14 februari 2008 Vreemd i.d.d.! Kan één van jullie eens een telnet sessie opzetten naar de dreambox en een cat doen op het skin file en kijken of de regel als onder er wel instaat? Als dat het geval is dan moet de oorzaak ergens anders liggen. Code: BusyBox v1.01 (2007.12.06-10:25+0000) Built-in shell (ash)Enter 'help' for a list of built-in commands.root@dm7000 ~ # cd /var/tuxbox/config/enigma/skins/root@dm7000 ~ # cat plistone.esml |grep plicon <eLabel position="70:100" size="40:30" name="plicon" /> root@dm7000 /var/tuxbox/config/enigma/skins # Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Littlesat Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Heb je de plicons wel aangezet bij de user interface settings??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Daniël Geplaatst: 14 februari 2008 Geplaatst: 14 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: rosbag (Ter info: Deze Skin is inmiddels ook te downloaden via de Downloadmenu) Ow! Dat had ik even gemist! (Dankjewel Hemertje!) Origineel bericht van: rosbag Heb ik allemaal gedaan/geprobeerd . heb zowel degene in deze draad gedownload en geinstalleerd als die ik via het menu gedownload heb . maar geen PLicon te zien in de skin . In de OSD Settings staat ook alles enabled . Mmmm, da's op z'n minst raar te noemen. Wat voor DB heb je en welke PLi versie draai je? Zijn er anderen op dit forum die dit probleem ook zien? Alfi Ja, zoals ik al schreef ... ook bij mij geen te zien (DM 7000) Maar ja ik ben geduldig ... zal wel opgelost worden. Groeten, Daniël ================================================================= Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)
Alfi Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Geplaatst: 14 februari 2008 Ik heb het probleem kunnen reproduceren en het lijkt erop dat ik het ook heb kunnen oplossen. Weet echter niet 100% zeker of het de oplossing is. Ik heb de skin vanuit het menu geinstalleerd en was toen ook de plicons kwijt in de skin. Toen ik in /var/tuxbox/enigma/config keek zag ik: Code: s:/ezap/ui/skin=/var/tuxbox/config/enigma/skins/plistone.esml^M Met behulp van vi heb ik de ^M weggehaald en daarna werkte het weer na een reboot op de command line. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen