Ga naar inhoud

[DM7025] Geen AC3 geluidsweergave

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mede dreamers, ik ben nog steeds op zoek naar het juiste antwoord waarom ik geen AC3 geluid uit mijn systeem krijg. Ik heb een DM7025 en als ik het AC3 "audiospoor" kies van een televisiestation dan hoor ik helemaal niets uit de speakers komen. Het spreekt voor zich dat ik mijn audiosysteem heb voorzien van een toslink kabel en ik kan aan beide uiteinden rood licht zien komen wanneer ik de kabel aan een uiteinde uitneem dus ik neem aan dat het functioneel werkt, dit wordt bevestigd als ik in het instellingen-menu kies voor standaard AC3 weergave. Wanneer ik dan de scart of cinch kabels verwijder hoor ik inderdaad geen geluid: conclusie kabel werkt!

Nu begrijp ik dus niet als ik expliciet het AC3 spoor kies waarom alles dan helemaal stil blijft, dat is erg irritant.

Omdat ik Gemini 3.2 gebruik heb ik op IHAD een thread gevonden wat hierover gaat echter het lost niet mijn probleem op. Ik hoop dat hier medehobbyisten zitten die eerder met dit bijltje hebben gehakt en mij wellicht op weg kunnen helpen?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

Heb je je receiver wel verteld dat ie het signaal via de optical aangeboden krijgt ?

Het werkt hier zonder problemen met een 7025+.

Lijkt me sterk dat de image hier enige invloed op heeft.

Anders eens een andere bronb aansluiten op die optical en kijken of je dan wel geluid krijgt.

PLinux member

Geplaatst:

Hier het zelfde, zo wel de 7020 als 7025.

alles loop via de optical cable stereo en AC3, als ik op mijn dreambox switch tussen stereo en AC3 dan schakelt mijn versterker

automatisch mee.(Bose 321)

image Gemini 3.2

gr.Chris

Dreambox 7020

Gemini 4.5

Drtic vanaf CF

DM8000HD + hdd

Gemini 4.4

Arcon 57cm schotel+rotor

nslu2+usb hd 500gig

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen