Snoes Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Dag allemaal, al surfend t.b.v. van poolse medebewoners kwam ik op deze site terecht; wij wonen in een appartementengebouw dat zo staat dat een schotel op balkon of gallerij niet kan (geen ontvangst). Op het dak wel, maar eer daar toestemming voor is zijn we maanden verder... met helaas waarschijnlijk de nodige ergernissen en bonje. Ik heb geen bal verstand van schotelantennes, maar zou (om poolse zenders te kunnen vangen, nederlandse of duitse zenders zijn niet zo interessant voor hen omdat zij dit niet spreken) de Selfsat H10D iets kunnen zijn? Ik vermoed dat dit geen probleem zal geven bij de vve om deze op het dak te zetten, evt. gemonteerd op een zware steen ofzo zodat er niet in het dak of schoorsteen geboord hoeft te worden. Alle info en tips zijn welkom, want nogmaals... ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik het over heb Bedankt vast voor jullie hulp!
Snoes Geplaatst: 5 februari 2008 Auteur Geplaatst: 5 februari 2008 Is er helemaal niemand die ons een beetje op weg kan helpen???
Gast Bertje1972 Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Hoi Snoes, Je vragen zijn duidelijk. Het antwoord in feite ook. Omdat het via internet moeilijk is om in te schatten wat voor apparatuur je nodig hebt, op welke lokatie je zit etc. etc. lijkt het mij het beste om in je woonplaats (of omgeving) op zoek te gaan naar een satellietdealer. Hij of zij kan je het beste adviseren over je toekomstige satellietontvangstinstallatie. Wat daarbij ook belangrijk is, is wat jullie willen ontvangen via de schotel. Zo kan de winkelier je verder helpen aan de juiste ontvanger en schotel. Je kunt die vraag met betrekking tot ontvangst van Poolse zenders ook hier stellen. Wellicht dat andere Polen je behulpzaam kunnen zijn. De Sat4All gebruikers helpen je graag verder, maar zonder bovenstaande informatie kunnen we eigenlijk niet zoveel. Mocht je opzoek zijn naar een betrouwbare / goede dealer bij jou in de omgeving, dan kun je die vraag natuurlijk hier wel stellen. We helpen je graag op weg.
goto Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Hoi, Als ik het goed begrijp heb je geen vrij zicht op het zuiden. De afmetingen van de Selfsat zijn niet groot maar een 60 cm schoteltje is echt niet veel groter en veel goedkoper. Vraag me ook af of de vve met een vierkant blok op dak tevreden zal zijn. Op zich kan de Selfsat wel maar of je veel regenreserve ( ontvangst bij slecht weer ) zal hebben betwijfel ik. Op de Hotbird 13 graden oost zit een pools pakket maar daarvoor heb je wel een abo nodig,op Astra 19 graden oost zitten een paar vrij te ontvangen zenders. Groet, Goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen